قطع سرویس ابری رباتهای جاروبرقی نیتو و فعال شدن حالت دستی
دو سال پس از توقف فعالیتهای نیتو رباتیکس در سال ۲۰۲۳، سرویس ابری رباتهای جاروبرقی این شرکت قطع شده و کاربران تنها میتوانند از حالت دستی استفاده کنند. شرکت فورورک که نیتو را خریداری کرده، تعهد پنج ساله خود را نقض کرده است.

قطع سرویس ابری رباتهای جاروبرقی نیتو
دو سال پس از توقف فعالیتهای نیتو رباتیکس در سال ۲۰۲۳، سرویس ابری رباتهای جاروبرقی این شرکت به طور کامل قطع شده است. کاربران ایمیلی دریافت کردهاند که اطلاع میدهد دسترسی به سرویسهای ابری متوقف شده و اپلیکیشن MyNeato دیگر قادر به کنترل رباتها نخواهد بود. شرکت فورورک که نیتو را در سال ۲۰۱۷ خریداری کرده، تعهد خود مبنی بر پشتیبانی پنج ساله از سرویسها را نقض کرده است.
- رباتهای جاروبرقی نیتو اکنون تنها در حالت دستی کار میکنند
- امکان کنترل از راه دور و تنظیم برنامههای تمیزکاری از بین رفته است
- شرکت دلیل قطع سرویس را پیشرفت استانداردهای امنیت سایبری عنوان کرده
- این تصمیم با تعهد قبلی شرکت برای پشتیبانی پنج ساله در تضاد است
- کاربران نمیتوانند از قابلیتهای هوشمند رباتهای خود استفاده کنند
"استانداردهای امنیت سایبری، تعهدات انطباق و مقررات به گونهای پیشرفت کردهاند که دیگر امکان کارکرد ایمن و پایدار این سیستمهای قدیمی وجود ندارد"
"این قطعی سرویس دقیقاً غیرمنتظره نیست زیرا نیتو اوایل این ماه خبر از قطع تدریجی سرویسهای ابری داده بود"
این تغییر باعث شده است که کاربران سرمایهگذاری انجام شده روی این محصولات را از دست بدهند و اهمیت پشتیبانی بلندمدت از محصولات متصل به اینترنت بیش از پیش آشکار شود.
