وقتی صاحبان رستوران ها از کوره درمیروند: آیا سرزنش محلیها که برای صرف غذا نمیآیند کار درستی است؟
یک رستوران ایتالیایی هفته گذشته با یادداشت خداحافظی عصبانی و ناامیدانه تعطیل شد و ‘همسایگان’ را به دلیل عدم حمایت مقصر دانست. این ماجرا سوالاتی در مورد اخلاقیات ارتباط رستوران با جامعه محلی مطرح میکند.

رویگردانی رستورانداران از جامعه محلی
مقاله به بررسی مورد رستوران ایتالیایی Don Ciccio در هایگیت لندن میپردازد که پس از شش سال فعالیت با انتشار یادداشتی عصبانی تعطیل شد. صاحبان رستوران در این یادداشت، «بیتفاوتی همسایگان» را دلیل اصلی تعطیلی عنوان کردند، علیرغم داشتن رتبه ۴.۷ در گوگل و انتخاب شدن به عنوان Traveler’s Choice در تریپادوایزر برای سه سال متوالی. این اتفاق بحثهای زیادی در مورد اخلاقیات تعامل کسبوکارها با جامعه محلی به راه انداخته است.
- رستورانهای با خدمات عمداً بیادبانه مانند Karen’s Diner که در سال ۲۰۲۱ در استرالیا شروع به کار کرد، نمونه دیگری از تنش بین پرسنل و مشتریان است
- مقایسه با سریال Fawlty Towers که اگرچه تنها ۱۲ قسمت داشت، اما به عنوان یک اثر کلاسیک شناخته میشود
- واکنشهای متناقض به یادداشت خداحافظی Don Ciccio؛ برخی همدردی و برخی دیگر انتقاد از رویکرد رستوران
- چالشهای صنعت رستورانداری در دوره فعلی و اهمیت ارتباط موثر با جامعه محلی
- تأثیر بررسیهای آنلاین مانند تریپادوایزر بر survival کسبوکارهای غذایی
«ما ممکن است اولین رستوران ایتالیایی باشیم که نه به دلیل غذای بد، بررسیهای بد یا بدشانسی، بلکه به دلیل بیتفاوتی محض همسایگانمان تعطیل میشویم»
«این فقط یک قطره است – به زودی خشک میشود. مگر اینکه، البته، آغاز یک طوفان باشد»
این پرونده نشان میدهد که موفقیت در صنعت رستورانداری تنها به کیفیت غذا و خدمات بستگی ندارد، بلکه روابط اجتماعی و مدیریت انتظارات جامعه محلی نیز نقش حیاتی ایفا میکنند.
