کارگردان انیمیشن Bayonetta هشدار داده بود عینک قهرمان داستان را برندارند
هیدکی کامیایا، خالق مجموعه Bayonetta، فاش کرد که برخی مشتریان بارها درخواست حذف عینک شخصیت اصلی را داشتند که او هرگز نپذیرفت. این نماد شخصیتی توسط تیم سازنده به شدت دفاع شده است.

دفاع کامیایا از نماد عینک Bayonetta
هیدکی کامیایا، خالق نامدار مجموعه Bayonetta، در شانزدهمین سالگرد این فرانچایز فاش کرد که برخی مشتریان ناشناس بارها از تیم سازنده خواسته بودند قهرمان اصلی بازی را بدون عینک نشان دهند. کامیایا که کارگردانی بازیهای بزرگی مانند Resident Evil 2 و Devil May Cry را در کارنامه دارد، هرگز حاضر به پذیرش این درخواست نشد و بر حفظ این نماد شخصیتی اصرار ورزید.
- کامیایا تأیید کرد: «بله، مشتریان از ما خواستند عینکهای او را برداریم و من بارها درخواستشان را رد کردم»
- یوجی شیمومورا، کارگردان صحنههای سینمایی بازی، با لحنی صریحتر گفت: «عینکهای Bayonetta مثل لباس زیرش هستند؛ به هیچ قیمتی نباید آنها را برداشت»
- ماری شیماتساکی، طراح شخصیت، یادآور شد که کامیایا حتی در طراحیهای اولیه اصرار داشت عینک حضور داشته باشد
- جمله معروف «عینک مثل لباس زیر است» در واقع از شیمومورا بوده نه کامیایا
- کامیایا اکنون مشغول پروژه Okami 2 با استودیوی جدیدش Clovers است
«عینکهای Bayonetta مثل لباس زیرش هستند؛ به هیچ قیمتی نباید آنها را برداشت» - یوجی شیمومورا
«یکبار بیصدا پشت سرم ظاهر شد، گفت 'روی اون طراحی عینک بگذار' و از همانجا همهچیز شروع شد» - ماری شیماتساکی
این داستان نشاندهنده تعهد عمیق سازندگان به حفظ هویت بصری شخصیتهایشان در برابر فشارهای خارجی است.
