علت عدم موفقیت موقعیت مکانی GTA در خارج از آمریکا از زبان دن هاوزر
دن هاوزر، بنیانگذار راکستار، توضیح میدهد که هویت آمریکایی پررنگ سری GTA مانع انتقال موفق بازی به مکانهای دیگر مانند لندن شده است.

دلیل موفق نبودن GTA در خارج از آمریکا
دن هاوزر، یکی از بنیانگذاران راکستار و نویسنده اصلی سری Grand Theft Auto، در مصاحبهای توضیح داد که چرا این مجموعه به ندرت از خاک آمریکا خارج شده است. او به تجربه GTA: London در سال ۱۹۹۹ اشاره کرد که اگرچه "بامزه و سرگرمکننده" بود، اما تیم توسعه همیشه به این نتیجه میرسید که هویت آمریکایی بازی آنقدر پررنگ است که انتقال کامل آن به لندن یا هر جای دیگر دشوار خواهد بود.
- هویت آمریکایی بازی مانع اصلی انتقال به مکانهای دیگر است
- GTA اساساً نقدی بر زندگی آمریکایی ارائه میدهد
- انتقال این لحن و ساختار به کشوری دیگر بازی را تغییر میدهد
- شهرهای خلقشده انعکاسی اغراقآمیز از نیویورک و لسآنجلس هستند
- تمرکز اصلی بر فرهنگ آمریکایی، طنز تلخ و شخصیتهای اغراقآمیز است
"احساس میشد که این بازی بهنوعی درباره آمریکا و حتی از زاویه دید یک بیگانه است… همین فضا در جای دیگری کارایی نداشت."
هاوزر تأکید کرد که GTA عمیقاً با هویت آمریکا پیوند خورده و فقط از آمریکا به عنوان پسزمینه استفاده نمیکند، بلکه روایت و شخصیتهایش با نمایش فرهنگ آمریکایی شکل میگیرد.
