نمایشگاهی به وسعت ویترینی از آشفتگی
گزارشی از نمایشگاه پوشاک در حاشیه جشنواره فیلم کودک که با وجود وعده نمایش مدهای الهامگرفته از قهرمانان محبوب، با کمتوجهی و بینظمی مواجه شد و تنها چهار طرح از ۲۰ اثر به کودکان اختصاص داشت.

نمایشگاه پوشاک کودک: وعدهای که محقق نشد
این گزارش از نمایشگاه پوشاک و محصولات فرهنگی الهامگرفته از شخصیتهای سینمایی و انیمیشن کودکان و نوجوانان در حاشیه جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان روایت میکند که توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار شد. اگرچه در نگاه اول با پوسترهای رنگارنگ امیدوارکننده به نظر میرسید، اما با ورود به نمایشگاه، بینظمی و کمتوجهی مشهود بود. از میان ۲۰ طرح ارائهشده، تنها چهار طرح به کودکان اختصاص داشت که کیفیت پایین رنگها و دوختها انتظارات را برآورده نکرد.
- برگههای معرفی طرحها شبیه یادداشتهای شتابزده و بیرمق بودند
- وضعیت فیزیکی سالن نشان از بیتوجهی داشت و برخی برگهها روی زمین افتاده بود
- ارتباط معناداری بین محتوای نمایشگاه و فضای کودکانه جشنواره وجود نداشت
- عدم تمرکز بر گروه سنی کودک و نوجوان با توجه به ماهیت جشنواره
- فقدان خلاقیت و هویت بصری در طراحیهای ارائهشده
“چرا اصلاً چنین نمایشگاهی با این سطح از پراکندگی و ضعف، باید در حاشیه جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان برگزار شود؟”
“ای کاش این نمایشگاه در قالبی زیباتر، برنامهریزیشدهتر و با طراحی غرفههایی خوشسلیقهتر برگزار میشد.”
با این حال، این نمایشگاه میتواند جرقهای برای حرکت به سمت توجه جدیتر به ذوق کودکانه و ایجاد جهانی سرشار از هویت و خلاقیت برای کودکان باشد.
