آغاز تماسهای بازخورد مردمی پس از رسیدگی به شکایات
سازمان اداری و استخدامی از ۲۳ مهر ۱۴۰۴ طرح «تماس بازخورد پس از رسیدگی به شکایات» را برای سنجش رضایتمندی از نحوه پاسخگویی دستگاههای اجرایی آغاز کرد.

آغاز فرآیند جدید بازخورد مردمی
سازمان اداری و استخدامی کشور از ۲۳ مهرماه ۱۴۰۴ طرح جدیدی با عنوان «تماس بازخورد پس از پایان رسیدگی به شکایات» را در سامانه فواد ۱۲۸ به اجرا گذاشته است. این اقدام در راستای ارتقای کیفیت رسیدگی به شکایات مردمی و افزایش رضایتمندی شهروندان از نحوه پاسخگویی دستگاههای اجرایی انجام شده است. بر اساس این فرآیند، پس از ثبت نتیجه رسیدگی در سامانه و ارسال پاسخ نهایی به شاکی، تماس تلفنی با شهروندان برای اخذ بازخورد از نحوه رسیدگی و بررسی میزان حل مشکل انجام میشود.
- ارتقای کیفیت خدمات از طریق نظارت مستمر بر عملکرد دستگاهها
- افزایش رضایتمندی شهروندان با پیگیری موارد پس از رسیدگی
- شفافسازی فرآیندها با ثبت دقیق نتایج و بازخوردها
- شناسایی نقاط ضعف در ارائه خدمات عمومی
- بهبود مستمر سیستمهای پاسخگویی به شهروندان
“در راستای ارتقای کیفیت رسیدگی به شکایات مردمی و افزایش رضایتمندی شهروندان از نحوه پاسخگویی دستگاههای اجرایی، این فرآیند طراحی شده است.”
“شهروندان میتوانند در صورت مشاهده موارد تخلف با شماره ۱۲۸ تماس بگیرند.”
این طرح نشاندهنده توجه جدی به بهبود خدمات عمومی و افزایش مسئولیتپذیری دستگاههای اجرایی است.
