
تئاتر نوجوان نیازمند بازتعریف مداوم؛ مسئله کودک دیگر مسواک زدن نیست!
امیر مشهدیعباس نویسنده و کارگردان نمایش «اطربمو» تأکید کرد که نمیتوان با موضوعات نمایشی دهههای ۸۰ و ۹۰ برای نسل امروز اثر ساخت. نوجوان امروز درگیر دغدغههای پیچیدهتری است و تئاتر باید با تغییرات این نسل هماهنگ شود.

تئاتر نوجوان نیازمند تحول اساسی
امیر مشهدیعباس، نویسنده و کارگردان نمایش «اطربمو» که این روزها در تالار حافظ روی صحنه است، بر لزوم بازتعریف مداوم تئاتر نوجوان تأکید میکند. وی معتقد است نوجوان امروز با نسل گذشته تفاوت اساسی دارد و نمیتوان با موضوعات نمایشی دهههای ۸۰ و ۹۰ برای این نسل اثر خلق کرد. نمایش «اطربمو» درباره دو نوازنده دورهگرد است که با زبان بدن و موسیقی داستان زندگی انسان معاصر را روایت میکنند.
- نوجوان امروز درگیر فضای مجازی و ابزارهای هوش مصنوعی است
- شناخت مخاطب مهمتر از حفظ قالبهای مرسوم است
- تئاتر باید با دغدغههای اجتماعی پیچیده نوجوان امروز همخوانی داشته باشد
- اگر تولیدکنندگان تئاتر تغییر نکنند، مخاطب به سراغ محتوای خارجی میرود
- نمایش «اطربمو» با فرم بیکلام به انتقال احساسات و معانی عمیق میپردازد
"ذهن نوجوان خالی نمیماند؛ اگر ما پرش نکنیم، دیگری پرش میکند" "نوجوان امروز مخاطب جهانی است و دغدغههای اجتماعی و فلسفی دارد"
تئاتر کودک و نوجوان نیازمند جسارت تجربه کردن و تغییر است تا بتواند با نسل جدید ارتباط مؤثر برقرار کند.

