ضرورت بازنگری آییننامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه علمی کاربردی
سخنگوی دولت با اشاره به ضرورت سیاستگذاری مناسب برای ارتقای سطح مهارتی، آییننامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه علمی کاربردی را نیازمند بازنگری دانست.

ضرورت تحول در نظام ارتقای هیئت علمی دانشگاه علمیکاربردی
سخنگوی دولت در دیدار با مسئولان دانشگاه جامع علمیکاربردی بر بازنگری آییننامه ارتقای اعضای هیئت علمی تأکید کرد و گفت معیارهای کنونی مبتنی بر مدل دانشگاههای نظری و بر پایه مقاله و پژوهش تنظیم شده و افزایش مهارت در آن جایگاهی ندارد. فاطمه مهاجرانی با اشاره به آمار بالای اشتغال ۷۰ درصدی دانشآموختگان این دانشگاه، وجود مراکز علمیکاربردی در سراسر کشور را مصداق عینی عدالت آموزشی خواند.
- تفاوت ماهوی دانشگاه علمیکاربردی با سایر دانشگاهها در تمرکز بر مهارتآموزی
- تأکید بر ارتباط مستقیم آموزش با صنعت و کارگاههای عملی
- ضرورت آموزش مهارتهای زندگی alongside مهارتهای شغلی
- کارآمدی مالی دانشگاه با خدمات گسترده و بودجه محدود
- رسالت دانشگاه در پرورش نیروی کار ماهر مورد نیاز صنعت کشور
“عبارت کاربردی در عنوان این دانشگاه نشان میدهد که بناست آدمی را پرورش دهد که میتواند با کسب مهارت صاحب شغل شود.”
“دانشگاه جامع علمیکاربردی با تکیه بر شبکهای گسترده از مراکز در سراسر کشور، نماد عدالت آموزشی است.”
این دیدار بر لزوم تحول در شیوههای ارزیابی اساتید و توجه به شاخصهای مهارتی در نظام آموزش عالی تأکید دارد.
