علامتی: ۶۰ درصد بازار اسباببازی ایران در اختیار محصولات خارجی
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد که ۶۰ درصد بازار اسباببازی کشور در دست محصولات خارجی است و هدف افزایش سهم تولید ملی میباشد.

وضعیت بازار اسباببازی ایران
حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در بازدید از نخستین نمایشگاه استانی اسباببازی در ارومیه اعلام کرد که در حال حاضر ۴۰ درصد بازار اسباببازی کشور در اختیار تولیدات داخلی و ۶۰ درصد مربوط به محصولات خارجی است. وی تأکید کرد که هدف اصلی افزایش سهم تولید ملی و حمایت از تولیدکنندگان ایرانی است.
- نمایشگاه اسباببازی تنها محل خرید و فروش نیست، بلکه مکانی برای تولید و تبادل معنا محسوب میشود
- بیش از ۲۵۰ تولیدکننده اسباببازی در کشور فعال هستند که ۱۲۰ تولیدکننده در این نمایشگاه حضور دارند
- سند ملی اسباببازی پس از دو سال کار کارشناسی تصویب و به مرحله اجرایی خواهد رسید
- برگزاری رویدادهای استانی در راستای تحقق عدالت فرهنگی انجام میشود
- نمایشگاه اسباببازی بستری برای تعامل میان فرهنگ، آموزش و جامعه است
“نمایشگاه تنها محلی برای خرید و فروش کالا نیست؛ بلکه مکانی برای تولید و تبادل معناست.” “این فضا در حقیقت یک رسانه زنده و چندحسی است که بینایی، شنوایی و درک حسی را همزمان درگیر میکند.”
نخستین رویداد استانی بازی و اسباببازی از ۲۸ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۴ در ارومیه برگزار میشود که گامی مهم در جهت توسعه صنعت اسباببازی داخلی محسوب میشود.
