کاهش ساعات تدریس معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت در هفته
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از کاهش ساعات تدریس معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت در هفته خبر داد. این اقدام همراه با برگزاری دورههای توانمندسازی در جهت ارتقای کیفیت آموزشی انجام شده است.

کاهش ساعات تدریس معلمان مدارس غیردولتی
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از کاهش ساعات تدریس معلمان مدارس غیردولتی از ۴۴ به ۳۰ ساعت در هفته خبر داد. احمد محمودزاده در همایش توانمندسازی مدیران و معلمان مدارس غیردولتی تأکید کرد که معلمان عنصر اصلی ارتقای کیفیت آموزشی هستند و هرچه معلمان از دانش و مهارت بالاتری برخوردار باشند، تأثیر مستقیمی بر پیشرفت علمی دانشآموزان دارد. وی کیفیت آموزش را یکی از محورهای اصلی نظامهای تعلیم و تربیت در سطح جهان دانست.
- تأثیر معلمان بر پیشرفت تحصیلی: معلمان اثرگذارترین عامل پیشرفت تحصیلی دانشآموزان هستند
- اهمیت رشد حرفهای: آموزش معلمان در حین خدمت و بهروزرسانی دانش آنان ضروری است
- برگزاری دورههای توانمندسازی: برنامههای اجرایی برای ارتقای سطح دانش تخصصی معلمان طراحی شده
- تعداد معلمان غیردولتی: بیش از ۳۰۰ هزار نفر معلم و مربی در مدارس غیردولتی فعالیت دارند
- هدف کاهش ساعات تدریس: ارتقای کیفیت آموزشی از طریق کاهش ساعات و افزایش دورههای آموزشی
“معلم تنها انتقالدهنده صرف مطالب کتاب درسی نیست و باید دانش، مهارت، نگرش و راهبری آموزشی او در کلاس درس به شکل مستمر تقویت شود.”
“کیفیتبخشی به آموزشهای ضمن خدمت به ویژه در مدارس غیردولتی بسیار حائز اهمیت است.”
این اقدام در راستای بهبود منزلت و معیشت معلمان و ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس غیردولتی انجام شده و مسیرهای اجرایی خود را آغاز کرده است.
