بامداد خمار: شروع ناامیدکننده با بازیهای ضعیف و دیالوگهای بد
نخستین قسمت سریال «بامداد خمار» نرگس آبیار پس از مدتها تأخیر منتشر شد. منتقدان بازیهای ضعیف، دیالوگنویسی نامناسب و استفاده عجیب از تم جعبه پاندورا را از ضعفهای اصلی این سریال میدانند.

نقد سریال بامداد خمار اثر نرگس آبیار
سریال «بامداد خمار» دومین اقتباس نرگس آبیار از رمانهای شناختهشده است که پس از تأخیر طولانی منتشر شده است. این سریال در حالی پخش میشود که سریال قبلی آبیار، «سووشون»، بخش قابلتوجهی از تماشاگران خود را از دست داده است. اقتباس از رمان عامهپسند فتانه حاجسیدجوادی انتظارات زیادی برای موفقیت در جذب مخاطب ایجاد کرده بود، اما نقدهای منتشر شده حاکی از نارضایتی منتقدان و تماشاگران است.
- ضعف در بازیگری و دیالوگنویسی: منتقدان به بازیهای ضعیف بهویژه بازی پدر و مادر شخصیت محبوبه و دیالوگهای «شعارزده» و بیظریف اشاره کردهاند
- موسیقی نامناسب: موسیقی محسن چاوشی برای این سریال مناسب ارزیابی نشده و نیاز به موسیقی ایرانیتری احساس میشود
- استفاده عجیب از تم جعبه پاندورا: به کارگیری این تم اساطیری بدون جهتگیری واضح در داستانی که به تغییرات اجتماعی زنان میپردازد، سؤالبرانگیز است
- تفاوتها با کتاب原著: برخی تماشاگران تغییرات زیاد از کتاب原著 را نقد کردهاند، در حالی که برخی دیگر شباهتهای زیاد با کتاب را تأیید میکنند
منتقدی نوشته: «اگر من کارگردان بودم حتما اول عشق این دختر و پسر را میساختم تا در زمان جدایی آنها مخاطب هم بتواند همدردی کند»
