رئیس گریت وال موتورز: بیوایدی بیشازحد تهاجمی عمل میکند
رئیس بینالمللی GWM در مصاحبهای به عملکرد قوی BYD در بازار استرالیا اشاره کرد اما از استراتژی قیمتگذاری تهاجمی این شرکت انتقاد نمود و بر تعهد خود به رقابت سالم تأکید کرد.

رقابت خودروسازان چینی در بازار استرالیا
شرکت گریت وال موتورز (GWM) نگرانی خود را از رشد سریع رقیبش بیوایدی (BYD) در بازار خودرو استرالیا ابراز کرده است. GWM که هنوز با فروش ۳۹,۳۴۳ دستگاه تا سپتامبر ۲۰۲۵ برترین برند چینی در استرالیا است، شاهد رشد چشمگیر ۱۴۹.۸ درصدی BYD در مقابل رشد ۲۳.۷ درصدی خود میباشد. پارکر شی، رئیس بینالمللی GWM، در مصاحبهای به گسترش نمایندگیها و قدرت فروش BYD اذعان کرد اما تاکتیکهای تهاجمی این شرکت بهویژه کاهش شدید قیمت برای کسب سهم بازار را مورد انتقاد قرار داد.
- بیوایدی با فروش ۳۷,۹۲۳ دستگاه فاصله کمی با GWM دارد
- هدف BYD تصاحب جایگاه نخست بازار استرالیا از تویوتا است
- GWM هدف رسیدن به جمع پنج برند برتر تا سال ۲۰۲۷ را دارد
- شرکت GWM در سال ۲۰۲۵ هفت مدل جدید معرفی کرده است
- BYD قصد دارد تا پایان امسال چند مدل جدید عرضه کند
پارکر شی تأکید کرد: "در بازاری بالغ مانند استرالیا، ما قدمبهقدم پیش میرویم" شی هشدار داد: "تخفیفهای شدید میتواند به ارزش کالا در بازار خودروهای کارکرده آسیب بزند"
این اظهارات نشاندهنده رویکرد محتاطانه GWM در مقابل استراتژی تهاجمی BYD است. رقابت بین این دو شرکت بازتابی از رقابت گستردهتر خودروسازان چینی برای تسلط بر بازار درحال تحول خودروهای برقی و هیبریدی در استرالیا میباشد.
