گیمرها برای ریمیک بازیها دو برابر بیشتر از ریمسترها هزینه کردند
تحقیقات نشان میدهد گیمرها در دو سال گذشته دو برابر بیشتر برای ریمیکها نسبت به ریمسترها هزینه کردهاند، با میانگین هزینه جهانی ۲.۲ برابری برای ریمیکها.

تحلیل هزینههای گیمرها برای ریمیک و ریمستر
تحقیقات جدید شرکت Ampere Analysis نشان میدهد مصرفکنندگان بازیهای ویدیویی طی دو سال گذشته دو برابر بیشتر برای ریمیکها نسبت به ریمسترها هزینه کردهاند. طبق این گزارش، بازیهای ریمیک و ریمستر منتشرشده در سالهای ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ میلادی در مجموع ۷۲.۴ میلیون بازیکن در پلتفرمهای ایکسباکس، پلیاستیشن و استیم جذب کردهاند که حدود ۱.۴ میلیارد دلار در بخش خرید بازی کامل و تراکنشهای درون بازی هزینه کردند.
- میانگین هزینه جهانی هر ریمیک بیش از دو برابر هر ریمستر بوده و به نسبت ۲.۲ برابر رسیده است
- این آمار از بررسی ۴۲ عنوان شامل ۱۵ ریمیک و ۲۷ ریمستر استخراج شده است
- ساخت ریمیک نیازمند سرمایهگذاری، زمان و بازاریابی بسیار بیشتری است
- ریمسترها با هزینه پایینتر و زمان توسعه کوتاهتر عرضه میشوند
- برخی ریمسترهای خاص مانند The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered به موفقیت چشمگیر ۱۸۰ میلیون دلاری رسیدند
کتی هولت، تحلیلگر ارشد آمپر آنالیسس: "با افزایش هزینه تولید بازی و توسعه آیپیها، ناشران بیش از پیش به سراغ آرشیوهای قدیمی خود برای عرضه ریمیک و ریمستر میروند."
انتخاب میان ریمیک کامل یا ریمستر نیازمند در نظر گرفتن برنامهریزی فرنچایز، ریسک سرمایهگذاری، سن محتوا و پشتیبانی پلتفرمهاست تا مسیر مناسب مشخص شود.
