داستان GTA 4 قرار بود با مرگ نیکو به پایان برسد
دن هاوزر، بنیانگذار راکاستار، فاش کرد که پایان اولیه بازی GTA 4 قرار بود با مرگ شخصیت اصلی نیکو بلیک همراه باشد اما این ایده به دلیل چالشهای فنی کنار گذاشته شد.
پایان اولیه GTA 4: مرگ نیکو بلیک
دن هاوزر، یکی از بنیانگذاران استودیو راکاستار و نویسنده اصلی بازی GTA 4، در مصاحبهای فاش کرد که در ابتدا قصد داشته داستان این بازی را با مرگ نیکو بلیک به پایان برساند. این شخصیت ضدقهرمان که یکی از تلخترین و انسانیترین روایتهای راکاستار محسوب میشود، در نسخه نهایی بازی با دو پایان مختلف عرضه شد که در هر دو، نیکو یکی از نزدیکان خود را از دست میدهد.
- ریسک فنی باعث شد ایده مرگ نیکو کنار گذاشته شود
- تیم سازنده نگران بود که پس از مرگ شخصیت اصلی، چگونه جهان باز بازی ادامه یابد
- این ایده بعدها در بازی Red Dead Redemption با مرگ جان مارستون اجرا شد
- در GTA 5 نیز امکان کشته شدن دو نفر از سه قهرمان داستان وجود دارد
- طرفداران نگران تکرار این الگو در GTA 6 هستند
هاوزر توضیح داد: "حذف نیکو از داستان، ریسک بالایی داشت و ما نمیدانستیم پس از مرگ شخصیت اصلی، چگونه امکان ادامه ماموریتها را فراهم کنیم."
راکاستار بعدها این تجربه را در Red Dead Redemption 2 با مرگ آرتور مورگان به کار گرفت و نشان داد که چگونه میتوان داستان را پس از مرگ شخصیت اصلی ادامه داد.
این رویکرد در آثار بعدی راکاستار بیشتر دیده شده و اکنون با نزدیک شدن به عرضه GTA 6، بحثهایی درباره سرنوشت شخصیتهای اصلی این بازی مطرح شده است.
