بازی Red Dead Redemption 2 تا مرز لغو شدن پیش رفته بود
دن هاوزر، همبنیانگذار راکستار، فاش کرد که بازی Red Dead Redemption 2 در مقطعی نزدیک به لغو بوده است زیرا پروژه از بودجه فراتر رفته و از برنامه عقب مانده بود.

بازی Red Dead Redemption 2 در آستانه لغو
دن هاوزر، همبنیانگذار استودیوی راکستار، در مصاحبهای سهساعته با Lex Fridman اعتراف کرد که بازی Red Dead Redemption 2 در طول توسعه با مشکلات جدی مواجه شده بود. این بازی که امروز به عنوان یکی از بزرگترین آثار تاریخ صنعت بازی شناخته میشود، در مقطعی به دلیل فراتر رفتن از بودجه و عقبافتادن از برنامهریزی، نزدیک بود لغو شود. هاوزر توضیح داد که فشار زیادی بر تیم وجود داشت و بسیاری به موفقیت پروژه شک کرده بودند.
- پروژه از نظر بودجهای به شدت از محدوده تعیین شده فراتر رفته بود
- زمانبندی توسعه با تأخیرهای قابل توجهی مواجه شده بود
- موضوع بازی درباره مرگ یک کابویی بر اثر بیماری سل بوده که همزمانی مشکلات پروژه را پرتنشتر میکرد
- هاوزر کار تیم توسعهدهنده برای نجات پروژه را "افسانهای" توصیف کرد
- ترکیب دانش فنی، تیم قدرتمند و محتوای غنی باعث موفقیت نهایی بازی شد
هاوزر گفت: "فکر میکنم در جریان ساخت Red Dead 2 از برنامه عقب بودیم. هزینهها آنقدر بالا رفته بود که نمیخواستم حتی به آن فکر کنم."
او افزود: "تیراندازیها فوقالعاده بودند و اسبها شگفتانگیز طراحی شده بودند. ترکیبی از دانش فنی، تیمی بسیار قدرتمند و محتوای غنی باعث شد نتیجه نهایی چنین اثری باشد."
این افشاگری در شرایطی انجام میشود که طرفداران منتظر بهروزرسانی جدیدی برای بهینهسازی بازی روی کنسولهای نسل جدید هستند.
