انتشار بازی The Outer Worlds 2 با روایت شاخهای و انتخابهای متعدد
بازی The Outer Worlds 2 امروز برای پلتفرمهای پیسی، پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس منتشر میشود. جو فیلدر، طراح روایت Obsidian، تاکید کرد که بازی به گونهای طراحی شده که انتخابهای بازیکنان بر مسیر داستان، شخصیتها و مناطق قابل دسترس تاثیر مستقیم دارد.

بازی The Outer Worlds 2 و طراحی روایت شاخهای
بازی The Outer Worlds 2 امروز به صورت رسمی منتشر میشود و بر اساس توضیحات جو فیلدر، طراح روایت استودیو Obsidian Entertainment، این بازی با تمرکز بر واکنشپذیری جهان بازی به انتخابهای بازیکن طراحی شده است. فیلدر در مصاحبه با PC Gamer بیان کرد که هدف اصلی ایجاد تجربهای شخصی برای هر بازیکن است که در آن تصمیمات بر دسترسی به مناطق، شخصیتها و محتوای داستانی تاثیر میگذارد.
- انتخابهای تاثیرگذار: بازیکنان میتوانند با انتخاب مزایا، ویژگیها و حتی ایرادها (Flaw) برای شخصیت خود، مسیرهای داستانی منحصر به فردی را تجربه کنند.
- مناطق و شخصیتهای مخفی: لئونارد بویارسکی، کارگردان خلاق، تاکید کرده که برخی مناطق فقط با سبک بازی خاصی قابل دسترسی هستند.
- تکرارپذیری بالا: از دست دادن برخی محتواها در یک بازی، امکان تجربه گزینههای مختلف در دفعات بعدی را فراهم میکند.
فیلدر میگوید: “وقتی روی روایت The Outer Worlds 2 کار میکنم، داستان خودم نیست بلکه هدف من فراهمکردن انتخابهایی برای بازیکن است.”
او در ادامه اشاره کرد: “بخشی از جذابیت، پیدا کردن مناطق مخفی یا استفاده از تواناییهایی است که فقط در شرایط خاص فعال میشوند.”
این رویکرد باعث میشود بازی The Outer Worlds 2 نه تنها یک نقشآفرینی عمیق، بلکه یک تجربه منعطف و قابل تکرار برای علاقهمندان به ژانر RPG باشد.
