افزایش ۲۰ درصدی تجربه کاربران ایکسباکس در ژاپن
بر اساس اعلام فیل اسپنسر، مدیر بخش گیمینگ مایکروسافت، زمان صرف شده برای بازیهای ایکسباکس در ژاپن ۲۰ درصد افزایش یافته که شامل کنسول، رایانه شخصی و سرویس ابری میشود.

افزایش قابل توجه محبوبیت ایکسباکس در بازار ژاپن
بر اساس آمار ارائه شده توسط فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت در مراسم Beyond the Strand توکیو، میزان زمان صرف شده برای بازیهای ایکسباکس در کشور ژاپن حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است. این رشد شامل استفاده از کنسولهای مایکروسافت، رایانههای شخصی و سرویس ابری به صورت یکسان شده و نشاندهنده استراتژی موفق این شرکت در جذب مخاطبان ژاپنی است. اسپنسر بازار ژاپن را برای ایکسباکس بسیار مهم توصیف کرد و بر برنامههای شرکت برای ارائه محتوای متناسب با سلیقه این بازار تأکید نمود.
- رشد ۲۰ درصدی در سه پلتفرم کنسول، رایانه شخصی و ابری
- تأکید ویژه بر افزایش علاقه کاربران ژاپنی به نسخههای رایانه شخصی
- ارائه محتوای اختصاصی مانند دیالسیهای Call of Duty: Black Ops 7
- همکاری با استودیوهای مطرح ژاپنی مانند Capcom، Konami و Square Enix
- برنامههای آتی برای انتشار بازیهای انحصاری مانند "OD" از Kojima Productions
اسپنسر: «بازار ژاپن برای ایکسباکس اهمیتی ویژه دارد و ما در تلاشیم با ارائه محتواهای متناسب ارتباط خود را با مخاطبان ژاپنی مستحکمتر کنیم.»
«این رشد با استراتژی اصلی ایکسباکس برای ارائه بازی به همه کاربران فارق از نوع دستگاه همسو است.»
مایکروسافت با سرمایهگذاری بر روابط با توسعهدهندگان ژاپنی و انتشار عنوانهای انحصاری، به دنبال تثبیت جایگاه خود در یکی از مهمترین بازارهای بازیهای ویدئویی جهان است.
