عجیبترین باگهایی که در ماینکرفت وجود داشتند
مرور باگهای مشهور ماینکرفت که از خطاهای برنامهنویسی به ویژگیهای محبوب بازی تبدیل شدند، از کریپرها تا شبهاتصال پیستونها.
باگهای ماینکرفت که به ویژگی تبدیل شدند
ماینکرفت اگرچه بازیای پایدار شناخته میشود، اما در طول توسعه با باگهای عجیب بسیاری روبرو بوده که برخی از آنها به ویژگیهای محبوب بازی تبدیل شدند. این خطاها اغلب نتیجه سهلانگاری یا خستگی توسعهدهندگان بودند، اما جامعه بازیکنان آنها را به مکانیزمهای خلاقانه تبدیل کردند.
- کریپر نمادینترین باگ ماینکرفت بود که از خطا در طراحی خوک ایجاد شد
- شبهاتصال پیستونها به سیستم BUD منجر شد که برای ساخت مدارهای ردستون استفاده میشود
- اسکوییدهای پرنده و قابلیت شیردوشی از آنها به شوخیهای محبوب تبدیل شد
- روستاهای آبی در نسخه موبایل که از خطای تولید زمین ایجاد شد
- تلههای شن که به جای رفع، با اثر گردوغبار به ویژگی هشداردهنده تبدیل شد
ینس برگنستن میگوید: «گاهی فراموش میکردیم آیتمهای دیباگ را حذف کنیم و بازیکنان با مخزن پر از آیتمهای عجیب مواجه میشدند»
ناتان آدامز درباره اژدهای رقصنده میگوید: «او بسیار دودل شد؛ مرتب تصمیمش را عوض میکرد. دلم نیامد این مشکل را برطرف کنم»
این باگها نشان میدهند که چگونه خطاهای تصادفی میتوانند به بخشی از هویت یک بازی تبدیل شوند و گاهی حتی مسیر توسعه آن را تغییر دهند.
