ساخت بازیهای بلاکباستر دیگر پایدار نیست
به گفته مدیر سابق توسعه محصول در استودیوی سانتا مونیکا، مدل فعلی ساخت بازیهای بلاکباستر با بودجههای هنگفت دیگر از نظر هزینههای توسعه قابل دوام نیست و تمرکز باید به سرگرمکننده بودن بازیها بازگردد.

مدل پایدار ساخت بازیهای بزرگ
مگان مورگان جونییو، مدیر سابق توسعه محصول در استودیوی سانتا مونیکا و از اعضای کلیدی سری God of War، هشدار داده است که مدل فعلی ساخت بازیهای بلاکباستر با بودجههای هنگفت دیگر از نظر هزینههای توسعه قابل دوام نیست. او تأکید کرده که تمرکز اصلی باید به «سرگرمکننده بودن بازیها» بازگردد نه صرفاً گرافیک و جلوههای بصری پرزرق و برق.
دلایل اصلی ناپایداری
- هزینههای توسعه به حدی افزایش یافته که ساخت بازیهای بزرگ عملی نیست
- شاهد اخراجهای گسترده در صنعت بازی بودهایم، بهویژه در سواحل غربی آمریکا
- ناشران بزرگ مجبور به یافتن مسیرهای جدید برای کاهش هزینهها هستند
راهکارهای پیشنهادی
- ساخت بازیهای AA یا حتی A با بودجه متوسط یا پایین
- تمرکز بر بازیهای کوتاهتر و متمرکز بر هسته سرگرمکننده
- موفقیت بازی به سرگرمکننده بودنش بستگی دارد نه فقط گرافیک پیشرفته
“در نهایت موفقیت یک بازی به سرگرمکننده بودنش بستگی دارد، نه فقط به گرافیک یا موسیقی بینظیر.”
“ساخت یک بازی کوچک کاملا پذیرفتنی است. گاهی بهتر است جایگاه خوب در هفته دوم داشته باشی تا جای بد در هفته اول.”
این تغییر رویکرد میتواند صنعت بازی را به سمت تولید بازیهای باکیفیت و خوشساخت اما با هزینههای معقولتر سوق دهد.
