موسس استودیوی Infinity Ward ماجرای تولد بازی Call of Duty را توضیح داد
ونز زمپلا، نایبرئیس الکترونیک آرتز، توضیح میدهد که رفتار این شرکت باعث خلق فرنچایز کال آو دیوتی شد. او پس از اختلاف با EA، استودیوی Infinity Ward را تأسیس کرد.

تولد کال آو دیوتی در نتیجه اختلاف با الکترونیک آرتز
ونز زمپلا، نایبرئیس اجرایی الکترونیک آرتز، در مصاحبهای افشا کرد که رفتار غیرحرفهای EA منجر به ایجاد فرنچایز Call of Duty شد. او که پیشتر روی Medal of Honor کار کرده بود، پس از ترک EA در سال ۲۰۰۲ استودیوی Infinity Ward را بنیان گذاشت. زمپلا میگوید: "تنها دلیلی که Call of Duty وجود دارد این است که EA رفتار خوبی از خود نشان نداد." شرکت اکتیویژن پس از این جدایی، ساخت مجموعهای برای رقابت با Medal of Honor را به او سپرد.
- زمپلا بعدها به EA بازگشت و روی بازیهایی مانند Titanfall نظارت داشت.
- رقابت Battlefield و Call of Duty با موفقیت نسخه جدید بتلفیلد شدت گرفته است.
- بازی Battlefield 6 در روز اول ۷۵۰ هزار بازیکن همزمان جذب کرد.
"تنها دلیلی که Call of Duty وجود دارد این است که EA رفتار خوبی از خود نشان نداد." رقابت این دو فرنچایز با عرضه موفق Battlefield 6 جدیتر شده است.
