ستایش بازیهایی که جدی گرفته نمیشوند: موفقیت مگابانک و بیبی استپس
تحلیل موفقیت بازیهای مستقل مانند Megabonk و Baby Steps که با رویکرد طنزآمیز و غیرجدی توانستند در بازار بازیهای ویدیویی درخشش ویژهای داشته باشند.

بازیهایی که جدی گرفته نمیشوند
در دنیای بازیهای ویدیویی، بازیهای مستقل همچنان با ایدههای نوظهور خود غافلگیرکننده عمل میکنند. اخیراً بازیهایی مانند Megabonk و Baby Steps با رویکردی طنزآمیز و غیرجدی توانستهاند توجه بسیاری را به خود جلب کنند. مگابانک که با یک میلیون نسخه فروش به موفقیت چشمگیری دست یافته، بازیای است که در آن بازیکن نقش یک اسکلت با عینک آفتابی را برعهده میگیرد و باید با شمشیر به مقابله با دشمنان بپردازد. این بازی حتی مورد تحسین سازندگان بزرگ مانند کارگردان بازی Expedition 33 قرار گرفته است.
- Baby Steps توسط تیم سهنفرهای ساخته شده که یکی از اعضای آن بنت فادی، کارگردان بازی Getting Over it است.
- این بازی با الهام از Death Stranding ساخته شده و چالش اصلی آن راه رفتن به سبک نوزادان نوپا است.
- بازیهای یادشده با خلق صحنههای خندهدار و میمهای قابل اشتراکگذاری در فضای مجازی محبوبیت یافتهاند.
- نقش محتواسازها در پلتفرمهایی مانند توییچ در معرفی این بازیها بسیار مؤثر بوده است.
- این بازیها نشان میدهند که خواسته بازیکنان از گرافیک واقعگرا به سمت تجربههای ساده و سرگرمکننده تغییر کرده است.
بازیهایی مانند مگابانک و بیبی استپس هدف سادهای دارند: "برای دو ساعت هم که شده، چیزی را جدی نگیرید و فقط بازی کنید." این بازیها نمیخواهند صنعت بازی را متحول کنند، بلکه تنها قصد سرگرم کردن مخاطب را دارند.
در نهایت، باید به بازیهایی که ادعای بزرگی ندارند احترام گذاشت، چرا که آنها لذت تجربهای منحصربهفرد را به مخاطبان خود هدیه میدهند.
