کارگردانهای Ninja Gaiden 4: احساس عدالت در بازیهای سخت حیاتی است
تیم نینجا بر اهمیت عدالت در بازیهای چالشبرانگیز تأکید میکند و معتقد است مرگهای ناعادلانه بازیکنان را از یادگیری دور میکند.

فلسفه طراحی بازیهای چالشبرانگیز
تیم توسعهدهنده Ninja Gaiden 4 در مصاحبهای با نشریه Automaton بر اهمیت احساس عدالت در بازیهای سخت تأکید کردند. آنها معتقدند که بازیکن باید پس از هر شکست بتواند دلایل اشتباه خود را درک کند تا انگیزه ادامه بازی را حفظ نماید.
- یوجی ناکائو، یکی از کارگردانان بازی گفت: "ما تلاش کردیم علاوه بر رضایتبخش بودن مبارزات، حس رهایی پس از غلبه بر چالشها را ایجاد کنیم."
- ماساکازو هیریاما افزود: "عدالت بین بازیکن و دشمن حیاتی است. مرگ ناعادلانه مانع یادگیری میشود."
- چرخه سعی و خطا تنها با حفظ تعادل حمله و دفاع مؤثر است
- هدف اصلی ایجاد چالشهای سخت اما منصفانه است
- بازیکن باید پس از پیروزی احساس رضایت عمیق داشته باشد
"ما میخواستیم بازی پر از چالش باشد، اما در عین حال به بازیکن حس رضایت بدهد وقتی که بر آنها غلبه میکند" - یوجی ناکائو
"اگر بازیکن بهدلیل شرایط ناعادلانه کشته شود، سخت است از اشتباهاتش درس بگیرد" - ماساکازو هیریاما
این رویکرد طراحی نشان میدهد که تیم نینجا به تجربه بازیکن اهمیت زیادی میدهد و موفقیت بازیهای سخت را در تعادل بین چالش و عدالت میداند.
