علل عدم ساخت Bully 2 توسط راکستار گیمز
بررسی دلایل توقف توسعه بازی Bully 2 شامل محدودیتهای منابع، تمرکز بر پروژههای بزرگتر مانند GTA 6 و شفافسازی سم هاوسر درباره ظرفیت تیم توسعه.

دلایل اصلی عدم ساخت Bully 2
مقاله به بررسی علل متوقف شدن توسعه Bully 2 توسط راکستار گیمز میپردازد. بر اساس اظهارات سم هاوسر، رئیس سابق راکستار، مشکل اصلی محدودیت پهنای باند و کوچک بودن تیم خلاق بود. راکستار تنها میتوانست به صورت همزمان روی دو پروژه بزرگ تمرکز کند و با انتشار بازیهایی مانند GTA 4 و Red Dead Redemption، جایی برای توسعه Bully 2 باقی نماند.
- تیم توسعه محدود: مسئولیت ساخت بازی اولیه به شعبه ونکوور سپرده شد که بعداً با راکستار تورنتو ادغام گردید.
- اولویتبندی پروژهها: راکستار ترجیح داد تا منابع خود را بر روی فرانچایزهای موفقتر مانند GTA و Red Dead متمرکز کند.
- شایعات متعدد: گزارشهایی از توسعه ۱۸ ماهه بازی در بازههای زمانی مختلف وجود داشت که همگی متوقف شدند.
- تمرکز بر GTA 6: با آغاز مراحل پیشتولید GTA 6، هرگونه تلاش برای ساخت Bully 2 به طور کامل متوقف شد.
سم هاوسر در این باره گفت: “با مشکل پهنای باند مواجه بودیم... نمیتوانید به صورت همزمان روی چند پروژه کار کنید.”
در نهایت، با توجه به پیشبینی درآمد ۳.۲ میلیارد دلاری برای GTA 6، راکستار ترجیح داد تا تمام منابع خود را بر روی این پروژه متمرکز کند و امکان ساخت دنبالهای برای Bully را منتفی دانست.
