ایکسباکس با انتشار Call of Duty روی گیمپس ۳۰۰ میلیون دلار ضرر کرده است
گزارش جدید نشان میدهد حضور بازیهای بزرگی مانند Call of Duty در سرویس گیمپس تأثیر منفی قابلتوجهی بر سودآوری مایکروسافت داشته و افزایش قیمت اخیر این سرویس را توجیه میکند.

ضرر ۳۰۰ میلیون دلاری ایکسباکس با انتشار Call of Duty روی گیمپس
گزارش بلومبرگ نشان میدهد که مایکروسافت با عرضه بازی Call of Duty از روز اول در سرویس Game Pass بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از فروش بالقوه این بازی را از دست داده است. این اتفاق پس از اعلام افزایش قیمت و تغییر نام سرویس گیمپس در هفته گذشته رخ داده و تأثیر منفی قابلتوجهی بر سودآوری شرکت داشته است.
- سرویس گیمپس سال گذشته با عرضه Call of Duty: Black Ops 6 همزمان با روز انتشار، برای نخستین بار یک عنوان سالانه بزرگ را بلافاصله به سرویس خود اضافه کرد
- با وجود موفقیت تجاری بازی در سال ۲۰۲۴، ۸۲ درصد فروش آن مربوط به پلیاستیشن بود که کاربران باید بازی را به طور کامل خریداری میکردند
- بازیهای Call of Duty فقط در سطح Ultimate قابل دسترسی خواهد بود که ماهانه ۳۰ دلار قیمت دارد
- برخی امکانات قبلی مانند تخفیف DLC و COD Points برای مشترکان حذف شده است
- هزینه بالای توسعه بازیهای کلانبودجه مانند Call of Duty، کاهش سود بالقوه را برای مایکروسافت نگرانکننده کرده است
"با پرداخت دو ماه اشتراک آلتیمت، کاربر میتوانست همان مبلغ را صرف خرید کامل Black Ops 7 کند"
"استقبال چندان گرمی از نسخه بتای Black Ops 7 در بازه اخیر دیده نشده است"
این تغییرات سیاستی نشان میدهد که مایکروسافت در تلاش است تا تعادل بین درآمد اشتراک و فروش مستقیم بازیها را برقرار کند، اما موفقیت این استراتژی هنوز مشخص نیست.
