سرویس گیم پس به رکورد فروش ۵ میلیارد دلاری در سال مالی گذشته دست یافت
سارا باند، رئیس ایکسباکس اعلام کرد سرویس اشتراکی گیم پس در سال مالی گذشته به فروش ۵ میلیارد دلاری رسیده است. این سرویس برای مایکروسافت سودآور بوده و پرداختها به سازندگان با افزایش بازیها رشد کرده است.

رکورد فروش ۵ میلیارد دلاری گیم پس
سارا باند، رئیس ایکسباکس در نمایشگاه Tokyo Game Show 2025 اعلام کرد که سرویس اشتراکی گیم پس در سال مالی گذشته به رکورد فروش ۵ میلیارد دلار دست یافته است. او تاکید کرد این سرویس نه تنها برای مایکروسافت سودآور بوده، بلکه پرداختی به سازندگان نیز با افزایش تعداد بازیهای حاضر در این پلتفرم رشد چشمگیری داشته است. باند در گفتگو با رسانه Game Watch اشاره کرد که هرچه سازندگان بیشتری به گیمپس بپیوندند، پرداختها به آنها نیز بیشتر میشود و این مدل برای توسعهدهندگان هم مفید است.
- مایکروسافت اخیراً ساختار جدیدی برای پلنهای سرویس گیم پس معرفی کرده است
- قیمت اشتراک Ultimate به ۳۰ دلار در ماه افزایش یافته
- دو سطح جدید Essential و Premium به ترتیب با ۱۰ و ۱۵ دلار معرفی شدند
- اشتراک Ultimate شامل بیش از ۴۰۰ بازی و دسترسی روز اول به بازیها است
- سطحهای Essential و Premium شامل انتشار روز اول بازیهای ایکسباکس نیستند
باند گفت: "سال مالی گذشته، فروش ایکسباکس گیم پس به رکورد ۵ میلیارد دلار رسید. این یک کسبوکار سودآور است و هرچه سازندگان بیشتری به گیمپس بپیوندند، پرداختها به آنها هم بیشتر میشود."
شان لیدن، رئیس پیشین پلیاستیشن معتقد است: "بحث اصلی نباید صرفاً بر سودآوری متمرکز باشد، بلکه باید پرسید آیا این مدل برای توسعهدهندگان سالم و الهامبخش است یا خیر."
این تغییرات قیمت نگرانیهایی برای کاربرانی ایجاد کرده که تمایلی به پرداخت هزینه بالاتر ندارند، اما گزارشها نشان میدهد سرویس گیم پس حتی با کاهش فروش احتمالی بازیهای استودیوهای داخلی همچنان سودآور بوده است.
