لوئیس همیلتون؛ خداحافظی شایسته یا تلخ؟
انتقال لوئیس همیلتون به فراری از جذابترین اتفاقات تاریخ فرمول یک بود اما عملکرد ضعیف او در مقایسه با شارل لکلرک و عدم سازگاری با خودروی جدید، آیندهای مبهم برای قهرمان هفت دوره رقم زده است. فصل آینده احتمالاً آخرین حضور او در این ورزش خواهد بود.

آینده مبهم لوئیس همیلتون در فرمول یک
انتقال لوئیس همیلتون به اسکودریا فراری که در ابتدا امیدوارکننده به نظر میرسید، در عمل با نتایج ناامیدکنندهای همراه بوده است. همیلتون هنوز نتوانسته است با خودروی فراری به ویژه در زمینه ترمزها و عملکرد موتور ارتباط مؤثری برقرار کند و به وضوح از همتیمی خود شارل لکلرک عقب افتاده است. آمارها گویای این اختلاف هستند: ۲۱۰ امتیاز لکلرک در مقابل ۱۴۶ امتیاز همیلتون، ۷ صعود به سکو برای لکلرک و صفر برای همیلتون، و ۱۵ تعیین خط برتر برای لکلرک در برابر ۵ تعیین خط برای همیلتون.
- همیلتون با دریافت سالانه حدود ۶۰ میلیون دلار (تقریباً دو برابر دستمزد لکلرک)، دومین حقوقبگیر برتر فرمول یک است.
- فراری احتمالاً تمایلی به تمدید قرارداد همیلتون پس از سال ۲۰۲۶ ندارد مگر اینکه او بتواند بهبود چشمگیری در عملکرد خود نشان دهد.
- جنبههای بازاریابی قرارداد همیلتون بدون دستاوردهای قابل توجه در پیست، کارایی چندانی نخواهد داشت.
- خود همیلتون نیز ممکن است تمایلی به ادامه حضور در میانه میدان و بدون شانس واقعی برای پیروزی نداشته باشد.
- نمونههایی مانند مایک شوماخر نشان میدهد که فراری با رانندگانی که نتایج مطلوب ارائه نمیدهند، قطع همکاری میکند.
«بدون پیروزی یا حتی حضور روی سکو، بازاریابی چه معنایی میتواند داشته باشد؟ بعید است مقامهای ششم یا هفتم بتوانند اسپانسرها را جذب کنند.» «لوئیس اساساً در درک پتانسیل خودرویی که قادر به رقابت برای پیروزی نیست، ناکام مانده است.»
چشمانداز پیوستن همیلتون به تیمهای دیگر مانند ردبول، مکلارن یا بازگشت به مرسدس نیز بسیار کمرنگ است. بنابراین، فصل آینده به احتمال بسیار زیاد آخرین فصل حضور این قهرمان افسانهای در فرمول یک خواهد بود و پایانی است بر یکی از درخشانترین کارنامههای تاریخ این ورزش.
