موندلیز سازنده اوریو از هوش مصنوعی برای تبلیغات تلویزیونی در سال آینده استفاده خواهد کرد
غول خوراکی موندلیز از هوش مصنوعی تولیدی برای کاهش هزینههای بازاریابی استفاده میکند و قصد دارد تبلیغات تلویزیونی تولید شده با AI را سال آینده منتشر کند.

استفاده موندلیز از هوش مصنوعی در تبلیغات
شرکت موندلیز، تولیدکننده بیسکویت اوریو، قصد دارد از هوش مصنوعی تولیدی برای ساخت تبلیغات تلویزیونی استفاده کند. این شرکت بیش از ۴۰ میلیون دلار برای توسعه یک ابزار ویدئویی مبتنی بر AI سرمایهگذاری کرده که میتواند هزینههای تولید را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. تبلیغات تلویزیونی ساخته شده با این ابزار برای فصل تعطیلات ۲۰۲۶ و احتمالاً سوپربول ۲۰۲۷ آماده خواهند شد.
- موندلیز هم اکنون از این ابزار برای تولید محتوای شبکههای اجتماعی برای محصولات چیپس آهوی و شکلات میلکا استفاده میکند
- این شرکت در نوامبر از هوش مصنوعی برای طراحی صفحات محصول آنلاین اوریو استفاده خواهد کرد
- شرکتها به طور فزایندهای به سمت AI برای کاهش هزینههای تبلیغاتی روی میآورند
- تبلیغات کریسمس ۲۰۲۴ شرکت کوکا کولا که با AI ساخته شده بودند با واکنشهای منفی مواجه شدند
- برخی کاربران این تبلیغات را "فاقد روح" و عجیب توصیف کردند
"ابزار هوش مصنوعی میتواند هزینههای تولید تبلیغات را تا نصف کاهش دهد" - جان هالورسون "تبلیغات AI-generated میتوانند واکنشهای منفی مشابه تجربه کوکا کولا ایجاد کنند"
با وجود مزایای کاهش هزینه، استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات ریسکهایی نیز به همراه دارد همانطور که تجربه کوکا کولا نشان داد. شرکتها باید بین صرفهجویی مالی و حفظ کیفیت و پذیرش عمومی تعادل ایجاد کنند.
