همه چیز درباره خرید بازیهای ویدیویی: گیجکنندهتر و گرانتر شدهاند
افزایش اخیر قیمت سرویس GamePass مایکروسافت تنها بخشی از مشکل است. کنسولهای مدرن با قیمتهای بالاتر، ارتقاءهای پیچیده و مدلهای اشتراک گیجکننده، خرید بازیها را به چالشی بزرگ تبدیل کردهاند.

وضعیت پیچیده و گران خرید بازیهای ویدیویی
صنعت بازیهای ویدیویی در حال تجربه تحولات قیمتی و ساختاری قابل توجهی است که خرید و استفاده از بازیها را برای کاربران دشوارتر کرده است. افزایش اخیر قیمت سرویس GamePass Ultimate مایکروسافت به ۲۹.۹۹ دلار در ماه، تغییر نام سطوح مختلف اشتراک و افزایش قیمت سختافزار ایکسباکس تنها بخشی از این روند هستند. سونی نیز با انتشار نسخه جدید PS5 با حافظه کمتر اما قیمت برابر و نینتندو با پیچیدگیهای مربوط به ارتقاء Switch 2 به این مشکل دامن زدهاند.
- افزایش قیمتهای پیاپی: کنسولها به جای ارزانتر شدن، گرانتر میشوند
- پیچیدگی مدلهای اشتراک: تغییر نام سطوح GamePass و سردرگمی کاربران
- کاهش ارزش در مقابل قیمت: سونی PS5 با حافظه کمتر اما قیمت برابر عرضه کرد
- مشکلات ارتقاء نینتندو: گیجی در مورد کارتهای بازی مجازی و نسخههای Switch 2
- زمانبندی خرید: دیگر زمان مشخصی برای خرید مقرونبهصرفه وجود ندارد
“انتخاب کنسول به اندازه کافی سخت است و حالا باید زمانبندی خرید را هم در نظر گرفت”
“هدف اصلی کنسولها این بود که 'فقط کار کنند' اما اکنون این وضعیت تغییر کرده است”
این تحولات نشان میدهد که پیشرفتهای تکنولوژیکی اگرچه تجربیات بازیسازی فوقالعادهای ایجاد کردهاند، اما همراه با افزایش قیمتها، ارتقاءهای گیجکننده و فشار constant برای اشتراکها، سردرگمی زیادی برای بازیکنان به وجود آوردهاند.
