چالشهای روزانه سفر در شهرهای در حال رشد آفریقا
با رشد سریع شهرنشینی در آفریقا، سیستمهای حملونقل عمومی نتوانستهاند پاسخگوی نیاز میلیونها شهروند باشند. گزارشهایی از نایروبی، ژوهانسبورگ و آبیدجان نشان میدهد که سفرهای روزانه به یک مبارزه تبدیل شدهاند.

چالشهای حملونقل در شهرهای آفریقایی
آفریقا با شهرنشینی سریع روبرو است و پیشبینی میشود جمعیت شهری این قاره تا سال ۲۰۵۰ به ۱.۴ میلیارد نفر برسد. با این حال، سیستمهای حملونقل عمومی نتوانستهاند با این رشد همگام شوند. به گفته پروفسور مفانيسنی سیهلونگونیانه از دانشگاه ویتواترزرند، این مشکل ریشه در سیستمهای برنامهریزی殖民时期 دارد که باعث جداسازی و تکهتکه شدن شهرها شدهاند.
- در نایروبی، ماشینهای «ماتاتو» که اغلب با موسیقی بلند و نقاشیهای رنگارنگ تزئین شدهاند، اصلیترین وسیله حملونقل هستند
- در ژوهانسبورگ، قطارهای متروریل و مینیبوسهای خصوصی با مشکلات ایمنی و فساد دستوپنجه نرم میکنند
- در آبیدجان، شبکه غیررسمی تاکسیهای «وورو-وورو» و مینیبوسهای «گباکا» ستون فقرات حملونقل هستند
«سفر از اینجا به آنجا یک شغل تماموقت است» - آداما بکایوکو، داروساز ۲۸ ساله «دولتهای پسااستقلال در توسعه حملونقل عمومی شکست خوردهاند» - پروفسور سیهلونگونیانه
پروژههای مدرن سازی مانند متروی آبیدجان سالها با تاخیر مواجه هستند و راهحلهای پایدار هنوز در دسترس نیستند.
