جک دجوهنت: نوازندهای کامل فراتر از یک درامر جاز
جک دجوهنت، درامر افسانهای جاز که در سن ۸۳ سالگی درگذشت، نه تنها یک نوازندهی درام بلکه یک موزیسین کامل بود. سبک پیچیده اما بخشندهی او در همراهی با دیگر موزیسینها، او را به نیرویی فوقبشری در موسیقی تبدیل کرده بود.

جک دجوهنت: موزیسینی فراتر از درام
جک دجوهنت، درامر برجستهی جاز که اخیراً در سن ۸۳ سالگی درگذشت، همواره تأکید داشت که یک "موزیسین کامل" است و نه فقط یک درامر. سبک نوازندگی پیچیده اما بخشندهی او، فضایی را برای سایر نوازندگان ایجاد میکرد تا آزادانه به اکتشاف بپردازند. دجوهنت «ایدهی بداههنوازی» را با ذات وجود انسان مرتبط میدانست و معتقد بود موسیقی نیز مانند زندگی باید در حال تحول باشد. او هر بخش از درامش را یک موجود موسیقایی مستقل میپنداشت و سیمبالها را خودش طراحی و کوک میکرد تا بتواند «هارمونیک» روی کیت فکر کند.
- حضور درخشان در آلبومهای تاریخی مانند «Bitches Brew» و «Live-Evil» مایلز دیویس
- آلبوم debut خود با عنوان «The DeJohnette Complex» در سال ۱۹۶۸ که استقلال هنری او را نشان داد
- همکاریهای مهم با ECM Records و خلق آثاری مانند «Oneness» و «The Amazing Adventures of Simon Simon»
- توانایی قابل توجه در نوازندگی پیانو و انتشار آلبوم سلو پیانو «Return» در سال ۲۰۱۶
- نگاه فلسفی به موسیقی به عنوان «معادل روحانی پالایش» که انرژی را به听众 منتقل میکند
دجوهنت میگفت: "با بداههنوازی، شما به طیف کاملی از امکانها باز هستید." او همچنین معتقد بود: "هنر معادل روحانی آن پالایش است که به عنوان انرژی به ما منتقل میشود."
دجوهنت موسیقی را مدلی برای آرمانهای ایدهآلیستی میدید و همواره بر ارتباط عمیق هنر با طبیعت و جامعه تأکید داشت.
