بررسی بازی «سِنس عمارت بلیک» - یک بازی کارآگاهی گوتیک پر از رمز و راز و هیجان
یک ماجراجویی فولکلور-هورور با ترکیب احساس گناه استعماری، روحگرایی و لرزههای فراطبیعی در داستانی از رازها و مجالس احضار روح در ساحل غربی ایرلند.

بررسی بازی «سِنس عمارت بلیک»
بازی «سِنس عمارت بلیک» یک ماجراجویی کارآگاهی گوتیک است که در اکتبر ۱۸۹۷ در یک عمارت دورافتاده در ساحل غربی ایرلند اتفاق میافتد. شما در نقش کارآگاه خصوصی دکلان وارد به هتل مجللی میروید که قبلاً عمارت بلیک بوده تا ناپدید شدن یکی از مهمانان به نام اولین دین را بررسی کنید. بازی با سبک بصری شبیه به رمان گرافیکی و الهام گرفته از آثار مایک میگنولا و ادواردو ریسو، تجربهای عمیق از کاوش، مصاحبه با شاهدان و جمعآوری سرنخها ارائه میدهد.
- سیستم زمانبندی داخلی بازی باعث میشود بازیکن باید در مکان و زمان مناسب برای استراق سمع یا شرکت در جلسات باشد
- نقشه ذهنی پویا برای ارتباط دادن سرنخها و یافتهها
- سیستم کلامی برای تشکیل فرضیهها و رویارویی با مظنونان
- تمهای عمیق اجتماعی از جمله گناه استعماری، اختلاف طبقاتی و دیاسپورا
- لحظات ترسناک واقعی با ظهور اشباح و صداهای مرموز
«این بازی تنها یک ماجراجویی دورهای دنج نیست، بلکه بازیای است با پیامی برای گفتن» «نتیجه یک داستان کارآگاهی کاملاً گیرا و یک اثر زیبای فولکلور-هورور تعاملی است»
بازی «سِنس عمارت بلیک» موفق میشود تمهای پیچیدهای مانند تروما استعماری، مذهب و هویت را در قالب یک مکان و رویداد واحد کاوش کند و بازیکن را به دنیایی از فرهنگهای متضاد و انتقام فراطبیعی غوطهور سازد.
