خروج از کلمات – خلق غیرمعمولترین داستان عاشقانه گیمینگ با خمیر و چسب
بازی استاپ موشن «خروج از کلمات» که در جشنواره بازی تابستانی معرفی شد، یک داستان عاشقانه است که بهصورت دستی با خمیر و پارچه ساخته شده. این بازی تجربهای مشارکتی است که بر ارتباط انسانی و یافتن کلمات درست در آستانه عشق اول تمرکز دارد.

خروج از کلمات: انقلابی در دنیای بازیهای عاشقانه
بازی خروج از کلمات یکی از چشمگیرترین بازیهای معرفی شده در جشنواره بازی تابستانی امسال است. برخلاف بیشتر بازیها که با کد ساخته میشوند، این بازی با خمیر، پارچه و چسب بهصورت دستی خلق شده است. یوهان اوتینگر، کارگردان بازی، از ۱۲ سالگی رویای ساخت یک بازی ویدئویی استاپ موشن را در سر میپرورانده و اکنون این رویا با ترکیب دو علاقه مادامالعمرش به واقعیت تبدیل شده است.
- فرآیند تولید شامل اسکنرهای سفارشی و فتوگرامتری برای انتقال داراییهای دستساز به موتور آنریل است
- انیماتورها عروسکها را با سرعت ۱۲ تا ۲۴ فریم در ثانیه حرکت میدهند
- بازی بر پایه تجربه مشارکتی دو بازیکن طراحی شده که رابطهشان بازتابی از داستان کاراکترهاست
- معماهای بازی بر اساس احساسات طراحی شدهاند، نه مبارزه با دشمنان
- هدف نهایی ایجاد ارتباط عمیق بین بازیکنان از طریق تجربه بیان عشق برای اولین بار است
اوتینگر میگوید: «چیز جادویی هنگامی رخ میدهد که مواد واقعی برای نمایش یک شخصیت شکل میگیرند... این صمیمیتی ایجاد میکند که شخصیت را واقعیتر از هر فرم دیگری از داستانسرایی میکند»
جف اسپارکس، طراح ارشد بازی بیان میکند: «عنصر بازی مشارکتی در هسته اصلی طراحی بازی قرار دارد. بازیکنان تمام فراز و نشیبها را با هم تجربه میکنند»
این بازی که برای پلتفرمهای PC، PlayStation 5 و Xbox در سال ۲۰۲۶ منتشر خواهد شد، به جای نجات جهان، بر ارزش ارتباط انسانی و لحظههای سادهای مانند دست دادن تأکید میکند.
