بتلفیلد ۶: یک بازی جنگی کلیشهای دیگر که بهتر از این سزاواریم
مقالهای درباره بازی بتلفیلد ۶ که کمپین تکنفره آن را به دلیل کلیشهای بودن و فرصت از دست رفته برای روایت داستانی معنادار از جنگ مورد نقد قرار میدهد.

نقد بتلفیلد ۶: کلیشههای جنگی بیپایان
مقاله حاضر به تحلیل بتلفیلد ۶ میپردازد و به ویژه بر کمپین تکنفره بازی تمرکز دارد که به عنوان “بمباران کلیشه” توصیف شده است. نویسنده معتقد است که این سری با وجود تمرکز روی نبردهای چندنفره عظیم، فرصت بزرگی را برای روایت داستانی معنادار درباره جنگ از دست داده است. در عوض، داستان بازی به داستانهای آشنا و تکراری سربازان فوقبشر میپردازد که در برابر شرکای نظامی خصوصی یا عوامل سیا میجنگند.
- شخصیتهای بازی فاقد عمق و پیشینه هستند و تنها با اصطلاحات نظامی صحبت میکنند.
- بازیهایی مانند Spec Ops: The Line نشان دادهاند که میتوان تجربه روانی جنگ را به روشی جذاب به تصویر کشید.
- صنعت بازیهای ویدیویی به دلیل تمرکز بر رقابت با عنوانهایی مانند فورتنایت، از نوآوری داستانی فاصله گرفته است.
- دنیای مدرن با بیثباتی آبوهوا و جمعیتهای آواره، زمینهای غنی برای روایتهای جدید جنگی فراهم کرده است.
- نویسنده امیدوار است که توسعهدهندگان جسارت تجربهگریزی از کلیشهها را پیدا کنند.
“بازیها نمیتوانند تنها با کلیشه زنده بمانند.” “Spec Ops: The Line نمونهای نادر از بازی نظامی با معنا است.”
در نهایت، مقاله بر این نکته تأکید میکند که زمان آن رسیده است که توسعهدهندگان داستانهای جنگی را به گونهای روایت کنند که بازتابدهنده پیچیدگیهای دنیای واقعی باشند.
