خودروهای هیبریدی پلاگاین تقریباً به اندازه خودروهای بنزینی آلودگی ایجاد میکنند
تحلیل ۸۰۰,۰۰۰ خودرو در اروپا نشان میدهد آلودگی واقعی خودروهای هیبریدی پلاگاین تقریباً پنج برابر بیشتر از آزمایشهای آزمایشگاهی است. این خودروها تنها ۱۹٪ کمتر از خودروهای بنزینی و دیزلی CO2 منتشر میکنند.

خودروهای هیبریدی پلاگاین و آلودگی واقعی
تحلیل دادههای ۸۰۰,۰۰۰ خودرو ثبتشده در اروپا بین سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ نشان میدهد که خودروهای هیبریدی پلاگاین (PHEVs) در واقعیت تقریباً پنج برابر بیشتر از آنچه در آزمایشهای آزمایشگاهی نشان داده میشود، آلودگی منتشر میکنند. این تحقیق توسط گروه حملونقل و محیطزیست انجام شده و نشان میدهد این خودروها تنها ۱۹٪ کمتر از خودروهای بنزینی و دیزلی CO2 تولید میکنند، در حالی که در آزمایشگاه رقم ۷۵٪ کمتر نشان داده میشد.
- انتشار واقعی دیاکسید کربن در سال ۲۰۲۳، ۴.۹ برابر بیشتر از آزمایشهای استاندارد بود
- تنها ۲۷٪ از مسافت پیموده شده با موتور الکتریکی انجام میشود، نه ۸۴٪ که برآورد رسمی است
- حتی در حالت الکتریکی، موتورهای بنزینی برای یکسوم مسافت فعال میشوند
- چهار گروه بزرگ خودروسازی از این برآورد نادرست برای اجتناب از ۵ میلیارد یورو جریمه استفاده کردند
“مصرفکنندگان فریب میخورند که با خرید PHEV به محیط زیست کمک میکنند” - کالین واکر
“شکاف بین انتشار رسمی و واقعی بسیار بزرگتر از خودروهای بنزینی است” - پاتریک پلوتز
این یافتهها در حالی منتشر شده که صنعت خودروسازی اروپا برای تضعیف اهداف CO2 و حفظ خودروهای هیبریدی در چارچوب ممنوعیت ۲۰۳۵ خودروهای احتراقی لابی میکند.
