دیدگاه گاردین درباره خودروهای هیبریدی: سودآور برای سازندگان اما نه چندان سبز
خودروهای هیبریدی بسیار بیشتر از ادعاهای سازندگان آلایندگی دارند و انتقال واقعی به تحرک الکتریکی و اشتراکی را به تأخیر میاندازند. تستهای واقعی نشان میدهند این خودروها تنها ۱۹٪ کمتر از بنزینیها CO2 منتشر میکنند.

خودروهای هیبریدی: واقعیت پشت ادعاهای سبز
خودروهای هیبریدی plug-in که به عنوان راهحلی سبز برای حملونقل معرفی شدهاند، در تستهای واقعی توسط سازمان Transport & Environment تنها ۱۹٪ کاهش انتشار دیاکسید کربن نشان دادهاند - بسیار کمتر از ادعای ۷۵٪ آزمایشگاه. این در حالی است که این خودروها برای سازندگان خودرو بسیار سودآور هستند، چرا که اساساً خودروهای بنزینی بازمهندسیشدهای با باتری اضافه شده محسوب میشوند.
- سودآوری بالا برای سازندگان با قیمتگذاری premium
- تأخیر در انتقال واقعی به سمت خودروهای تمامالکتریکی
- سیاستگذاریهای ضعیف مانند دولت انگلیس که اهداف EVs را تضعیف میکند
- رقابت جدید از سوی سازندگان چینی مانند BYD با قیمتهای پایینتر
- ظهور فناوریهای disruptive مانند باتریهای حالت جامد تویوتا
“کارخانههای خودروسازی میتوانند بهای گزافی برای خودروهایی بپردازند که اساساً خودروهای بنزینی بازمهندسیشده با باتری اضافه شده هستند.”
“بازارها آنچه سودآور است را پاداش میدهند، نه آنچه پایدار یا عادلانه است.”
مسئله اصلی این است که آیا خودروها، صرف نظر از میزان آلایندگی، باید شکل غالب حملونقل باقی بمانند؟ انتقال عادلانه نیازمند خودروهای کمتر و زندگی شهری reshape شده حول حملونقل عمومی است.
