سرقت لوور: دزدان بیسلیقه که گنجینههای واقعی را نادیده گرفتند
تحلیل سرقت جواهرات سلطنتی از موزه لوور پاریس که نشان میدهد سارقان به جای آثار هنری ارزشمند، به اشیاء سلطنتی کماهمیت روی آوردند. نویسنده معتقد است این سرقت نشاندهنده تغییری در انگیزههای جنایی علیه هنر است.

سرقت لوور: تغییری در انگیزههای جنایی
این مقاله به سرقت اخیر از موزه لوور پاریس میپردازد که در آن سارقان به جای آثار هنری مشهور مانند نقاشیهای لئوناردو داوینچی یا آثار شاردن، جواهرات سلطنتی متعلق به خانوادههای سلطنتی سابق فرانسه را به سرقت بردهاند. نویسنده با لحنی طنزآمیز بیان میکند که از سلیقه بد دزدان خوشحال است، زیرا آنها گنجینههای واقعی موزه را نادیده گرفتهاند.
- سارقان با استفاده از یک نردبان متحرک به گالری آپولون نفوذ کردهاند
- اشیاء سرقتی شامل تاج، گردنبند و گوشوارههای متعلق به ملکه ماری-آملی و امپراطریس اوژنی است
- نویسنده ارزش فرهنگی این اشیا را در مقایسه با آثار هنری بزرگ موزه ناچیز میداند
"این سرقت نه درباره تاریخ است و نه هنر، بلکه تنها درباره الماس، زمرد و طلاست" "امنیت واقعی هنر در شهرت فزاینده آن نهفته است، نه در سیستمهای امنیتی پیچیده"
این مقاله نشان میدهد که انگیزه سرقت از موزهها از علاقه به هنر به سودجویی مادی تغییر کرده است. سارقان modern ترجیح میدهند اشیایی را بدزدند که بتوان آنها را بهراحتی به مواد اولیه گرانبها تبدیل کرد، نه آثاری که شناسایی و فروش آنها دشوار است.
