نقد نمایشگاه دانا شوتز: اورژی گلولههای رنگ از نقاشی که نیویورک را خشمگین کرد
نمایشگاه جدید دانا شوتز در لندن با نقاشیهای غلیظ، کارتونی و عمیقاً سیاسی به بررسی جامعه آمریکا میپردازد. هنرمندی که قبلاً با اثر جنجالی «تابوت باز» جنجال آفرید.

نمایشگاه دانا شوتز: نقاشی سیاسی در لایههای غلیظ رنگ
نمایشگاه جدید دانا شوتز در گالری توماس دین لندن، مجموعهای از نقاشیهای غلیظ و کارتونی را به نمایش گذاشته که کامنت سیاسی عمیقی بر جامعه آمریکا ارائه میدهد. شوتز که به خاطر استفاده از لایههای ضخیم رنگ شناخته میشود، در این آثار به بررسی ذهنیت جمعی و قدرت میپردازد.
- نقاشیهای پر از سایکلوبسهای سر بزرگ و جمعیت خشمگین
- تصاویر نمادین از قدرتمندان در حال غذا خوردن و افراد عادی
- تأثیرات واضح از هنرمندانی مانند اودیلون ردون و فیلیپ گاستون
- ارجاعات متعدد به تاریخ نقاشی و فرهنگ پاپ
«این آثار فوقالعاده متراکم و پر از ایماژهای استعاری هستند» «شوتز همچنان در بالاترین سطح به خلق نقاشیهای درخشان و سیاسی ادامه میدهد»
این نمایشگاه در سایه جنجال قبلی شوتز درباره نقاشی «تابوت باز» قرار دارد، اما نشان میدهد که او همچنان یکی از مهمترین نقاشان فیگوراتیو نسل خود است.
