چگونه آزمایشگاههای هوش مصنوعی از مرکور برای دستیابی به دادههایی که شرکتها به اشتراک نمیگذارند استفاده میکنند
مرکور با استخدام کارکنان سابق صنایع مختلف، دانش تخصصی آنها را در اختیار آزمایشگاههای هوش مصنوعی قرار میدهد. این استارتاپ سالانه ۵۰۰ میلیون دلار درآمد دارد و با ارزش ۱۰ میلیارد دلاری فعالیت میکند.

بازارکار مرکور برای آموزش هوش مصنوعی
استارتاپ مرکور به رهبری برندن فودی، با ایجاد پلتفرمی برای ارتباط میان کارشناسان صنایع مختلف و آزمایشگاههای هوش مصنوعی، راهحلی نوین برای مشکل کمبود دادههای آموزشی ارائه داده است. این شرکت که تنها سه سال از تأسیس آن میگذرد، به ارزش ۱۰ میلیارد دلار رسیده و سالانه ۵۰۰ میلیون دلار درآمد دارد. مرکور به کارکنان سابق بانکهای سرمایهگذاری، شرکتهای مشاوره و مؤسسات حقوقی تا ۲۰۰ دلار در ساعت پرداخت میکند تا با تکمیل فرمها و نوشتن گزارشها، مدلهای هوش مصنوعی را آموزش دهند.
- اتوماسیون صنایع: شرکتهایی مانند گلدمن ساچس تمایلی به اشتراکگذاری دادههای خود ندارند
- اقتصاد گیگ: مرکور میتواند نوع جدیدی از اقتصاد کار موقت شبیه به اوبر ایجاد کند
- مشتریان بزرگ: اوپنایآی، آنتروپیک و متا از مشتریان این پلتفرم هستند
- چالشهای امنیتی: جلوگیری از جاسوسی شرکتی در مقیاس بزرگ کار دشواری است
- رقبای اصلی: سورج و اسکِل ایآی با ارزش بیش از ۲۰ میلیارد دلار رقبای اصلی هستند
فودی میگوید: “طی زمان، چتجیپیتی بهتر از بهترین شرکت مشاوره، بهترین بانک سرمایهگذاری و بهترین مؤسسه حقوقی خواهد شد.”
