هند، بازاری که بلابلاکار از آن خارج شد، اکنون بزرگترین بازار این شرکت است
بلابلاکار شاهد رشد سریع در هند است و انتظار میرود امسال 20 میلیون مسافر داشته باشد که نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش نشان میدهد. این پلتفرم اشتراکگذاری سفر بین شهری اکنون هند را به بزرگترین بازار خود تبدیل کرده است.

رشد چشمگیر بلابلاکار در بازار هند
شرکت بلابلاکار که در سال 2017 به دلیل استقبال کم از هند خارج شد، اکنون شاهد رشد انفجاری در این بازار است. انتظار میرود امسال 20 میلیون مسافر از این پلتفرم استفاده کنند که رشد 50 درصدی نسبت به سال گذشته نشان میدهد. این رشد عمدتاً از طریق تبلیغات دهان به دهان، گسترش دسترسی به اینترنت موبایل و افزایش پرداختهای دیجیتال و مالکیت خودرو در میان طبقه متوسط هند صورت گرفته است.
- هزینه سفر 120 کیلومتری حدود 500 روپیه (6 دلار) است در مقایسه با 1500-2000 روپیه برای تاکسی خصوصی
- 70 درصد کاربران بین 18 تا 34 سال سن دارند و 95 درصد فعالیتها از طریق اپلیکیشن موبایل انجام میشود
- هند اکنون 33 درصد از مسافران جهانی بلابلاکار را تشکیل میدهد
- این شرکت قصد دارد دفتر محلی خود در هند را تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده راهاندازی کند
- بلابلاکار هنوز در هند درآمدزایی نمیکند و بر افزایش استفاده متمرکز است
نیکولا بروسون، بنیانگذار و مدیرعامل: "برای ما مرکز ثقل از بازارهای اولیه در اروپای غربی به مکانهایی مانند ژاپن، ترکیه و به طور فزایندهای هند منتقل شده است"
لاوانیا جین، کاربر 21 ساله: "اگر به دنبال روشی سریع، کارآمد، مقرون به صرفه و راحت برای سفر هستید - و دوست دارید گفتگو کنید - باید بلابلاکار را بررسی کنید"
با وجود چالشهایی مانند مقررات مبهم اشتراکگذاری خودرو و محدودیتهای پشتیبانی مشتری، بلابلاکار با адаپته کردن محصول خود برای کاربران هندی مانند سیستم "نقاط ملاقات" موفق شده به رشد خود ادامه دهد.
