ابزار جدید هوش مصنوعی آمازون برای کمک به تصمیمگیری خرید
آمازون قابلیت جدید «کمک به تصمیمگیری» را معرفی کرد که با استفاده از هوش مصنوعی و تاریخچه جستجو و خرید کاربران، محصولات پیشنهادی شخصیسازی شده ارائه میدهد و دلایل خرید هر محصول را توضیح میدهد.

ابزار جدید هوش مصنوعی آمازون برای خرید
آمازون قابلیت جدیدی به نام "Help me decide" (کمک به تصمیمگیری) را راهاندازی کرده است که از هوش مصنوعی برای ارائه توصیههای خرید شخصیسازی شده استفاده میکند. این ابزار با تحلیل تاریخچه جستجو، مرور و خرید کاربران در آمازون، محصولات مناسب را پیشنهاد داده و دلایل منطقی برای خرید هر محصول ارائه میدهد.
نحوه عملکرد ابزار
- برای مثال، اگر کاربر در حال جستجو برای چادر کمپینگ باشد و قبلاً کیسهخواب برای چهار نفر، اجاقگاز و کفش کمپینگ خریداری کرده باشد، ابزار یک چادر چهارنفره تمامفصل و گرم را پیشنهاد میکند
- این ابزار ابتدا در محدوده قیمتی که کاربر در حال مرور است باقی میماند اما میتواند گزینههای ارزانتر یا گرانتر نیز پیشنهاد دهد
- دکمه "کمک به تصمیمگیری" پس از مرور کاربر بین لیستهای محصولات مشابه نمایش داده میشود
تکنولوژی پشت این ابزار
"Help Me Decide با استفاده از هوش مصنوعی در زمان شما صرفهجویی کرده و توصیههای محصولی شخصیسازی شده ارائه میدهد" - دانیل لوید، معاون بخش شخصیسازی آمازون
آمازون از مدلهای زبانی بزرگ همراه با سرویس هوش مصنوعی AWS Bedrock، سرویس جستجوی OpenSearch و سرویس توصیهگر SageMaker برای این ابزار استفاده میکند.
این قابلیت ابتدا برای کاربران در ایالات متحده در اپلیکیشن خرید آمازون روی iOS و اندروید و همچنین نسخه وب در دسترس خواهد بود.
