مدیرعامل کلادفلر خواهان تفکیک خزندههای هوش مصنوعی و جستجوی گوگل توسط ناظر بریتانیایی شد
متیو پرینس، مدیرعامل کلادفلر، از مقامات ناظر بریتانیا میخواهد تا دسترسی ترجیحی گوگل به محتوا را محدود کنند. او معتقد است گوگل با استفاده از خزنده جستجوی خود برای هوش مصنوعی، مزیت ناعادلانهای دارد.

کلادفلر خواستار تنظیم مقررات برای گوگل شد
متیو پرینس، مدیرعامل کلادفلر، در لندن با سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) دیدار کرد تا درباره لزوم تنظیم مقررات برای فعالیتهای هوش مصنوعی گوگل گفتوگو کند. وی استدلال میکند که گوگل با استفاده از خزنده وب موجود خود برای جمعآوری محتوا هم برای موتور جستجو و هم برای محصولات هوش مصنوعی، مزیت ناعادلانهای نسبت به رقبایی مانند انتروپیک، اوپنایآی و پرپلکسیتی دارد که مجبور به پرداخت هزینه برای محتوا هستند.
- پرینس اشاره کرد که اگر سایتی بخواهد خزنده هوش مصنوعی گوگل را مسدود کند، باید جستجوی گوگل را نیز مسدود نماید که برای ناشران خبری غیرممکن است.
- او افزود که مسدود کردن خزنده گوگل، تیم ایمنی تبلیغات آن را نیز مسدود میکند و تبلیغات در تمام پلتفرمها متوقف میشود.
- کلادفلر دادههایی را به CMA ارائه داده که نشان میدهد چرا تکرار موفقیت گوگل برای دیگران تقریباً غیرممکن است.
- نیل وگل، مدیرعامل یک ناشر بزرگ آمریکایی، نیز اخیراً گوگل را به عنوان یک "بازیگر بد" توصیف کرده و از مشکل مشابهی شکایت کرده است.
- وگل ادعا کرد که راهحل کلادفلر برای مسدود کردن خزندههای غیرپرداختکننده مؤثر بوده و مذاکراتی با ارائهدهندگان بزرگ الالام در جریان است.
پرینس گفت: "گوگل میگوید 'ما حق مطلق الهی برای تمام محتوای جهان داریم، حتی اگر پولش را نپردازیم، زیرا به کاری که در ۲۷ سال گذشته انجام دادهایم نگاه کنید'." او افزود: "آنها میگویند ما میتوانیم از همان خزندهای که برای جستجو استفاده میکنیم برای سیستمهای هوش مصنوعی خود استفاده کنیم. و اگر میخواهید از یکی انصراف دهید، باید از هر دو انصراف دهید."
پرینس راهحل را ایجاد رقابت گسترده در بازار میداند، جایی که هزاران شرکت هوش مصنوعی بتوانند برای خرید محتوا از هزاران کسبوکار رسانهای و میلیونها کسبوکار کوچک رقابت کنند. او اقدام CMA در علامتگذاری گوگل به عنوان یک هدف نظارتی بالقوه را حرکتی متفکرانه دانست.
