زپتو ۴۵۰ میلیون دلار با ارزشگذاری ۷ میلیارد دلاری جمعآوری کرد
استارتآپ هندی زپتو ۴۰۰ میلیون دلار در دوری به رهبری CalPERS جمعآوری کرد. این شرکت قصد دارد سال آینده عمومی شود و با رقبایی مانند BlinkIt و Instamart رقابت میکند.

رشد سریع زپتو در بازار تجارت سریع هند
استارتآپ زپتو که در حوزه تجارت سریع (quick commerce) در هند فعال است، موفق به جمعآوری ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه در دوری به رهبری صندوق بازنشستگی CalPERS شده است. این دور سرمایهگذاری که ترکیبی از سرمایه اولیه و ثانویه است، ارزش شرکت را به ۷ میلیارد دلار رساند. زپتو قصد دارد در سال آینده به صورت عمومی عرضه شود.
- رقبای اصلی زپتو شامل BlinkIt (وابسته به اترنال)، Swiggy Instamart و BigBasket (متعلق به تاتا) هستند.
- این استارتآپ در چند ماه گذشته ۱.۳ میلیارد دلار سرمایه جمعآوری کرده است.
- زپتو از ۵۰۰ هزار سفارش روزانه به ۱.۷ میلیون سفارش روزانه در پنج فصل گذشته رشد کرده است.
- طبق پیشبینی مورگان استنلی، بازار تجارت سریع هند تا سال ۲۰۳۰ ممکن است به ۴۲ میلیارد دلار برسد.
- برنشتاین نیز پیشبینی کرده این بازار در یک دهه به ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
آدیت پالیچا، مدیرعامل زپتو: "رشد شرکت ادامه خواهد یافت و ما از عملکرد خود مطمئن هستیم."
CalPERS: "این سرمایهگذاری نشاندهنده اعتماد نهادی به بخش تحویل سریع هند است."
زپتو هماکنون در بیش از ۸۰ شهر هند فعال است، در حالی که BlinkIt در ۲۰۴ شهر و Instamart در ۱۰۴ شهر حضور دارند. سرمایهگذاری CalPERS به عنوان یک صندوق بازنشستگی که معمولاً از طریق صندوقهای VC سرمایهگذاری میکند، نشاندهنده علاقه روزافزون به بازارهای نوظهور است.
