اتهامات جدید به بخش بیمه تسلا توسط ناظر کالیفرنیا به دلیل تأخیرهای شدید و شکستهای سیستماتیک
اداره بیمه کالیفرنیا تسلا را به دلیل تأخیرهای عمدی در پرداخت خسارت و انکار غیرمنطقی ادعاهای مشتریان مورد پیگرد قانونی قرار داده است. شکایتها از ۸۳ مورد در ۲۰۲۲ به ۱۴۸۱ مورد در ۲۰۲۵ افزایش یافته است.

اتهامات جدی علیه بخش بیمه تسلا
اداره بیمه کالیفرنیا (CDI) تسلا و شریک بیمهای آن State National Insurance Company را به تأخیرهای عمدی و انکار غیرمنطقی ادعاهای مشتریان متهم کرده است. این نهاد نظارتی اعلام کرده که تسلا از سال ۲۰۲۲ در مورد مشکلات فرآیند رسیدگی به ادعاها هشدار دریافت کرده اما بهبودی حاصل نشده است.
افزایش قابل توجه شکایتها
- شکایتها از ۸۳ مورد در سال ۲۰۲۲ به ۸۲۹ مورد در ۲۰۲۴ افزایش یافت
- در سال ۲۰۲۵ تا ۲۲ سپتامبر، ۱۴۸۱ شکایت جدید ثبت شده است
- تسلا حدود ۳۰۰۰ تخلف از قوانین بیمه ایالتی مرتکب شده است
مشکلات ساختاری شناسایی شده
- موقعیت "مدیر ادعاها" برای ماهها خالی بوده است
- کمبود نیروی انسانی برای رسیدگی به حجم ادعاها
- عدم گزارش مشکلات به نهادهای نظارتی
"تسلا repeatedly committed to improvements, the number of justified complaints and violations continued to mount"
"این اقدامات باعث financial harm و distress to policyholders شده است"
این پرونده میتواند عواقب قانونی بیشتری برای تسلا به همراه داشته باشد، از جمله یک دادخواهی جمعی که در جولای علیه شرکت ثبت شده است.
