ترافیک حمل و نقل بین روسیه و چین در مسیر دریای شمال تا ۲۰ میلیون تن تا سال ۲۰۳۰ افزایش مییابد
همکاری روسیه و چین در مسیر دریای شمال نه تنها شامل کشتیرانی و ناوبری میشود، بلکه ساخت کشتیهای باری کلاس قطبی، آموزش پرسنل و سایر حوزهها را نیز در بر میگیرد.

همکاری روسیه و چین در مسیر دریای شمال
همکاری روسیه و چین در زمینه توسعه مسیر دریای شمال (NSR) به مرحله جدیدی وارد شده است. بر اساس اعلام مدیرعامل روساتم، الکسی لیخاچف، حجم ترافیک حمل و نقل بین دو کشور تا سال ۲۰۳۰ به ۲۰ میلیون تن خواهد رسید. این همکاری در قالب یک نقشه راه جامع تعریف شده که حوزههای مختلفی را پوشش میدهد.
حوزههای کلانی همکاری
- توسعه زیرساختهای کشتیرانی و ناوبری در مسیر دریای شمال
- ساخت کشتیهای باری کلاس قطبی برای شرایط سخت آبوهوایی
- آموزش تخصصی پرسنل برای فعالیت در مناطق قطبی
- ایجاد کریدور حمل و نقل پایدار بین بنادر اروپایی و خاور دور روسیه
- اجرای راهحلهای لجستیکی و فناوری مدرن برای بهبود کارایی
لیخاچف تأکید کرد: "ما تنها هدف افزایش حجم حمل و نقل را تعیین نکردهایم، بلکه نقشه راه ما جزئیات مختلف حوزههای همکاری را مشخص میکند."
مسیر دریای شمال به طول ۵۶۰۰ کیلومتر، بنادر اروپایی و خاور دور روسیه را به یکدیگر متصل میکند و در سال ۲۰۲۴ رکورد ۳۷.۹ میلیون تن حمل و نقل را ثبت کرده است. این همکاری میتواند تحول بزرگی در تجارت بینالمللی ایجاد کند.
