ترافیک کانتینری روسیه و چین در مسیر دریای شمال به بیش از ۴۰۰ هزار تن در سال ۲۰۲۵ خواهد رسید
الکسی لیخاچف، مدیرعامل روساتوم، اعلام کرد که حجم ترافیک کانتینری بین روسیه و چین در مسیر دریای شمال (NSR) در سال جاری به رکورد جدیدی خواهد رسید و از ۴۰۰ هزار تن فراتر خواهد رفت. این میزان بیش از دو برابر سال گذشته است.

ترافیک کانتینری روسیه و چین در مسیر دریای شمال
الکسی لیخاچف، مدیرعامل روساتوم، در نشست فرعی کمیسیون همکاری روسیه و چین در مورد مسیر دریای شمال (NSR) در هاربین اعلام کرد که حجم ترافیک کانتینری بین دو کشور در سال ۲۰۲۵ به بیش از ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید. این رقم در مقایسه با سال گذشته که کمتر از ۱۸۰ هزار تن بود، بیش از دو برابر افزایش یافته است. نشست مذکور منجر به توافق بر سر برنامه اقدام برای توسعه بیشتر کشتیرانی در این مسیر شد.
- رکورد جدید در حجم کانتینر: پیش بینی میشود حجم ترافیک کانتینری از ۴۰۰ هزار تن فراتر رود.
- برنامه توسعه مسیر: برنامهای برای ایجاد کریدور حمل و نقل پایدار تصویب شد.
- همکاریهای گسترده: همکاری شامل ساخت کشتیهای کلاس قطبی، آموزش پرسنل و راهحلهای لجستیکی میشود.
-
"رکورد جدیدی در حجم حمل کانتینر قطعاً ثبت خواهد شد. سال گذشته کمتر از ۱۸۰ هزار تن بود، اما امسال احتمالاً از ۴۰۰ هزار تن فراتر میرود."
-
"مسیر دریای شمال خط اصلی کشتیرانی در بخش روسیه از اقیانوس منجمد شمالی است و طول آن ۵۶۰۰ کیلومتر میباشد." این همکاریها به ایجاد یک کریدور حمل و نقل مطمئن و پایدار بین دو کشور کمک خواهد کرد.
