ایرانجیاس و شفافیت خدمات پس از فروش موبایل؛ ۳۰۰ شرکت فعال و چالشهای رقابت ناسالم
مدیرکل دفتر آماد و خدمات بازرگانی صمت از نقش سامانه ایرانجیاس در شفافیت بخش خدمات پس از فروش تلفن همراه خبر داد و گفت: ۳۰۰ شرکت در این حوزه فعال هستند اما رقابت ناسالم مانع ارتقای کیفیت خدمات شده است.

خدمات پس از فروش تلفن همراه در ایران
مدیرکل دفتر آماد و خدمات بازرگانی وزارت صمت در گفتوگو با تسنیم به وضعیت خدمات پس از فروش تلفن همراه در کشور پرداخت. وی اشاره کرد که سامانه ایرانجیاس نقش محوری در شفافیت این حوزه دارد و هماکنون حدود ۳۰۰ شرکت در زمینه خدمات پس از فروش فعال هستند. با این حال، رقابت ناسالم بین شرکتها مانع اصلی ارتقای کیفیت خدمات شده است.
- سامانه ایرانجیاس متولی صدور تأییدیه شناسنامه گارانتی است
- سه مدل خدمات پس از فروش در کشور وجود دارد
- برنامهریزی برای توسعه سامانه جامع خدمات در قالب لایه دوم
- هزینه خدمات بین ۱.۵ تا ۳ درصد در قیمت تمامشده لحاظ میشود
- واردات تلفن همراه مشمول گارانتی اجباری است
حمید محلهای: “خدمات پس از فروش بهویژه یکی از مهمترین ابزارهای ایجاد تمایز بین برندهاست.”
مدیرکل دفتر آماد: “هدف ما ارتقای سطح خدمات با اصلاح زیرساختهای بنیادی و بهبود استانداردها است.”
با توجه به چالشهای موجود، دفتر آماد در تلاش است با همکاری انجمن ملی خدمات پس از فروش و دیگر نهادهای مرتبط، سازوکارهای لازم برای ارتقای کیفیت خدمات را طراحی و پیادهسازی کند.
