ساختار جدید مرکز تربیت معلم: تضعیف یا تقویت نظام آموزشی؟
بررسی ابعاد مختلف ماده ۷ مصوبه کیفیت بخشی به دانشگاه فرهنگیان که تغییر ساختار مراکز تربیت معلم و تبدیل آنها به ۳۱ دانشگاه ملی در استانها را پیشبینی میکند.

تغییرات ساختاری در مراکز تربیت معلم
طرح کیفیت بخشی به دانشگاه فرهنگیان با محوریت ماده ۷ مصوبه، تغییرات بنیادینی در ساختار مراکز تربیت معلم پیشبینی کرده است. این طرح تبدیل مراکز موجود به ۳۱ دانشگاه ملی در سطح استانها را هدف قرار داده که میتواند تأثیرات گستردهای بر نظام تربیت معلم کشور داشته باشد.
- تمرکززدایی از ساختار مرکزی تربیت معلم
- استقلال اداره دانشگاهها در سطح استانها
- امکان تطبیق بهتر با نیازهای منطقهای
- چالشهای هماهنگی بین دانشگاههای مستقل
- نگرانیها درباره یکپارچکی نظام آموزشی
"این تغییرات میتواند هم فرصت و هم تهدید برای نظام تربیت معلم باشد"
"استقلال دانشگاهها میتواند به خلاقیت و نوآوری منجر شود"
این تحول ساختاری نیازمند بررسی دقیق ابعاد مختلف آموزشی، مدیریتی و مالی است تا بتواند به تقویت واقعی نظام تربیت معلم بینجامد.
