زیارت نباید به کالای فرهنگی یا گردشگری تقلیل یابد
رحیمپور ازغدی تأکید کرد که زیارت را نباید به کالای فرهنگی یا گردشگری تقلیل داد و باید به جنبههای معنوی و دینی آن توجه ویژه داشت.

۴۵٪داغ
زیارت؛ فراتر از گردشگری و کالای فرهنگی
رحیمپور ازغدی در بیانات خود بر این نکته تأکید کرد که زیارت را نباید به کالای فرهنگی یا گردشگری تقلیل داد. وی معتقد است زیارت دارای ابعاد معنوی و دینی عمیقی است که کاهش آن به مقولهای صرفاً فرهنگی یا گردشگری، از ارزشهای اصیل آن میکاهد.
- زیارت به عنوان یک فریضه دینی دارای جایگاه ویژهای است
- تقلیل زیارت به گردشگری ممکن است به سکولاریزه شدن آن بینجامد
- باید به ابعاد معنوی زیارت بیش از جنبههای مادی توجه شود
- زیارتگاهها باید بیشتر به عنوان مکانهای عبادی شناخته شوند
- حفظ اصالت دینی زیارت باید در اولویت برنامهریزیها قرار گیرد
“زیارت را نباید به کالای فرهنگی یا گردشگری تقلیل داد”
“باید به جنبههای معنوی و دینی زیارت توجه ویژه داشت”
این دیدگاه نشان میدهد که نگاه به زیارت باید فراتر از دیدگاههای مادی و اقتصادی باشد و هویت دینی و معنوی آن حفظ گردد.
