بدبینی گیمرها به عملکرد Unreal Engine 5 در بازسازی Halo: Campaign Evolved
بازسازی بازی Halo: Combat Evolved با موتور Unreal Engine 5 برای سال 2026 برنامهریزی شده که با واکنشهای منفی گیمرها به دلیل نگرانی از عملکرد و بهینهسازی مواجه شده است.

بازسازی Halo با Unreal Engine 5 و نگرانیهای گیمرها
استودیوهای Halo و مایکروسافت اعلام کردهاند که بازی Halo: Campaign Evolved که یک بازسازی از نسخه اول این مجموعه است، با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ساخته خواهد شد. این بازی برای کنسولهای پلیاستیشن 5، ایکسباکس سری ایکس/اس و پیسی منتشر میشود و دارای ویژگیهایی مانند گرافیک 4K، صحنههای سینمایی، فناوری موشن کپچر و حالت Co-Op چهارنفره خواهد بود.
- انتقادات گسترده از نمایش بیش از حد جلوههای ویژه و نورپردازی
- مشکلات عملکردی موتور UE5 در بازیهای قبلی
- ایده عدم حفظ روحیه نسخه اصلی در بازسازی
- واکنشهای متفاوت در شبکههای اجتماعی به تریلر بازی
- مقایسههای متعدد بین نسخه اصلی 2001 و بازسازی جدید
"نمایش کاملی از کارهایی که نباید با Unreal Engine 5 انجام داد. کلیشهایترین، پلاستیکیترین و بیش از حد بازتابدهنده" "آنقدر جلوهها و انفجارهای زیادی به طور همزمان ظاهر میشوند که انگار هیچ محدودیتی وجود ندارد"
مدیرعامل اپیک گیمز معتقد است مشکل بهینهسازی به توسعهدهندگان مربوط است نه خود موتور. این بازسازی چالشهای مهمی در حفظ اصالت نسخه اصلی و بهینهسازی عملکرد پیش رو دارد.
