مدیر آمتراک غرور جریحهدار شده MTA را عامل تأخیرهای پروژه پن استیشن میداند
رئیس شرکت راهآهن فدرال آمریکا (آمتراک) ادعا میکند که «غرور جریحهدار شده» مقامات حملونقل نیویورک (MTA) پس از واگذاری پروژه بازطراحی پن استیشن به آمتراک، باعث کمپین تخریب علیه این شرکت شده است. پروژه ۲.۹ میلیارد دلاری اتصال برانکس به پن استیشن با تأخیر سه ساله مواجه شده است.

اختلاف آمتراک و MTA بر سر تأخیر پروژه پن استیشن
راجر هریس، رئیس شرکت راهآهن فدرال آمریکا (Amtrak)، ادعا کرده که «غرور جریحهدار شده» مقامات حملونقل متروپولیتن نیویورک (MTA) عامل اصلی کمپین تخریب علیه این شرکت پس از واگذاری پروژه بازطراحی پن استیشن به آمتراک است. این اظهارات در پاسخ به اعلام MTA مبنی بر تأخیر احتمالی سه ساله در پروژه ۲.۹ میلیارد دلاری Penn Station Access مطرح شده که قرار است چهار ایستگاه جدید مترو-نورث را در برانکس به پن استیشن متصل کند.
- MTA یک پژوهشگر مستقل به نام ملیسا مورا را استخدام کرد که در گزارش خود کمبود دسترسی به خطوط، نیروی انسانی و عدم همکاری آمتراک را دلایل اصلی تأخیرها عنوان کرد.
- هریس گزارش مورا را زیر سؤال برد و اشاره کرد که وی قبلاً با جانو لیبر، رئیس MTA، در پروژه World Trade Center همکاری داشته است.
- نه عضو دموکرات کنگره از نیویورک و کانکتیکات از آمتراک خواستهاند تا «زمان از دست رفته را جبران کند».
- لیبر قول داد که با وجود تأخیرها، خدمات به ساکنان برانکس تا سال ۲۰۲۷ آغاز شود.
هریس گفت: «مطمئنم که درجةی از غرور جریحهدار شده在这里 وجود دارد. این یک شرایط انسانی است، به ویژه در مورد پروژه بزرگی مانند پن استیشن.» لیبر اظهار داشت: «ما باید این خدمات را در سال ۲۰۲۷ شروع کنیم، و به کمک آمتراک نیاز داریم.» این مناقشه ادامه رقابت دیرینه بین دو نهاد بزرگ حملونقل ریلی آمریکا را نشان میدهد.
